Hallo,
Ik wil een aluminium strip gebruiken van ruim een meter om tussen de spoorstaven te leggen om zodoende langere sporen echt mooi recht te leggen.
Ik heb een strip aluminium van 10 mm breed, maar die past net niet lekker tussen de staven.
Ik weet dat er ook andere methode zijn, maar ik vind het gebruik van deze lange strip wel makkelijk.
Ik denk dat ik de strip moet afslijpen tot ongeveer 9,3 mm.
Klopt dat?
Oftewel: Wat is de exacte breedte tussen de spoorstaven en hoe breed moet dus deze strip worden?
Ik gebruik Fleischmann Piccolo rails.
Vr Gr
Jos
Exacte breedte tussen de 2 spoor staven
Exacte breedte tussen de 2 spoor staven
- Bijlagen
-
- Strip.jpg (94.94 KiB) 1037 keer bekeken
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
-
Re: Exacte breedte tussen de 2 spoor staven
Neem een stukje rails mee, en pas net zolang tot je een profiel hebt gevonden wat zo strak mogelijk tussen de rails past. Het is echt wel even passen en meten, maar het is er wel. Als aluminium niet past, kijk ook eens bij hout, kunststof en metaal en qua profielen ook rustig de V, U en L profielen. Zie verder: http://www.nproject.org/nl/algemene-tip ... eggen.html
Re: Exacte breedte tussen de 2 spoor staven
Hoi Jos
ik doe het met twee dikke aluminium strips van 1 meter lang (de rechter twee op de foto) die ik links en rechts van de rails leg, zo kan je er rustig schroeven in draaien of lijmen en als 1 rail ligt en de tweede eraan gezet wordt schuif ik ze eerst half door, zodat je perfect recht doorgaat
De strippen moeten niet te dun zijn en niet doorbuigen, de mijne bij de Gamma gekocht
Net toegepast bij het leggen van de eerste flexrails in mijn schaduwstation en het werkt perfect
Ronald
ik doe het met twee dikke aluminium strips van 1 meter lang (de rechter twee op de foto) die ik links en rechts van de rails leg, zo kan je er rustig schroeven in draaien of lijmen en als 1 rail ligt en de tweede eraan gezet wordt schuif ik ze eerst half door, zodat je perfect recht doorgaat
De strippen moeten niet te dun zijn en niet doorbuigen, de mijne bij de Gamma gekocht
Net toegepast bij het leggen van de eerste flexrails in mijn schaduwstation en het werkt perfect
Ronald
- Bijlagen
-
- Aluminium strips
- forum rails recht leggen.jpg (37.77 KiB) 1010 keer bekeken
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan