hoi wat is het verschil tussen peco code 55 en 80
en kun je wissels ook gebruiken bij trix rails?
groet roland
peco code 55 en 80 wat is het verschil
Re: peco code 55 en 80 wat is het verschil
Als je jouw vraag letterlijk intypt in google:
http://www.google.nl/search?sugexp=chro ... e+55+en+80,
dan geven de eerste 2 resultaten antwoord op jouw vraag.
http://www.google.nl/search?sugexp=chro ... e+55+en+80,
dan geven de eerste 2 resultaten antwoord op jouw vraag.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: peco code 55 en 80 wat is het verschil
even een stukje uitleg voor je gezocht op een andere site,
Op hun oude site hadden ze er ook nog een mooie tekening bij,waar het verschil op te zien was, helaas kan ik die dus ff niet weer vinden.
http://www.hobby-en-modelbouw.nl/contents/nl/p7520.html
om het verschil nog een beetje uit te leggen,
Code 80 is kwa opbouw van de rail vergelijkbaar met minitrix en (roco) fleischmann rail zonder vaste bedding.
Coe 55 kent een andere opbouw, de rail oogt en is ook lager, dan code 80, maar de binnenkant van de railstaaf,
waar dus de wielflens langs loopt, heeft, doordat ze daar de bielsen dunner/lager hebben gemaakt, net zoveel ruimte als bij code 80
waardoor al het materiaal (met uitzondering van enkele heel oude dingen) er toch probleemloos op kan rijden.
mvg
Freddy
Op hun oude site hadden ze er ook nog een mooie tekening bij,waar het verschil op te zien was, helaas kan ik die dus ff niet weer vinden.
http://www.hobby-en-modelbouw.nl/contents/nl/p7520.html
om het verschil nog een beetje uit te leggen,
Code 80 is kwa opbouw van de rail vergelijkbaar met minitrix en (roco) fleischmann rail zonder vaste bedding.
Coe 55 kent een andere opbouw, de rail oogt en is ook lager, dan code 80, maar de binnenkant van de railstaaf,
waar dus de wielflens langs loopt, heeft, doordat ze daar de bielsen dunner/lager hebben gemaakt, net zoveel ruimte als bij code 80
waardoor al het materiaal (met uitzondering van enkele heel oude dingen) er toch probleemloos op kan rijden.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: peco code 55 en 80 wat is het verschil
Hierbij een een beetje wazig plaatje van de verschillen in code 55 en 80 rails.
Verder zijn er nogal wat verschillen in de verschillende aanwezige wissels. Klik voor de verschillen in Code80 en die van Code55 en download de verschillende plannen dan zie je ook nog een groot aantal verschillen.
Groetjes
Johan
Verder zijn er nogal wat verschillen in de verschillende aanwezige wissels. Klik voor de verschillen in Code80 en die van Code55 en download de verschillende plannen dan zie je ook nog een groot aantal verschillen.
Groetjes
Johan
- Bijlagen
-
- Verschil tussen code 55 en 80
- peco rails.jpg (9.16 KiB) 3039 keer bekeken
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
-
Onderwerp starter - Berichten: 135
- Lid geworden op: 04 sep 2010 19:00
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: peco code 55 en 80 wat is het verschil
dus ik zou de code 80 kunnen gebruiken bij mij trix rails
ik heb zo veel rails verzameld vind het een beetje zonden om alles te vervangen
bedankt voor de antwoorden
ik heb zo veel rails verzameld vind het een beetje zonden om alles te vervangen
bedankt voor de antwoorden
Re: peco code 55 en 80 wat is het verschil
Code 80 kun je gebruiken samen met minitrix, dat zal zeker geen probleem zijn,
daar uiteindelijk minitrix ook een code 80 rail is kwa afmetingen.
Wil je toch graag code 55 gebruiken op zichtbare plekker, ook niet z`n groot probleem,
ook die koppeling met minitrix is te maken, waar het dat je een heel klein beetje de rails moet bijslijpen/schuren,
opdat de overgang van de rails geen springplankje word voor de treinen.
er zijn, als je hier de zoekfunctie gebruikt met als term peco, zeker wel meer draadjes te vinden hier,
waarin deze dingen besproken zijn.
mvg
Freddy
daar uiteindelijk minitrix ook een code 80 rail is kwa afmetingen.
Wil je toch graag code 55 gebruiken op zichtbare plekker, ook niet z`n groot probleem,
ook die koppeling met minitrix is te maken, waar het dat je een heel klein beetje de rails moet bijslijpen/schuren,
opdat de overgang van de rails geen springplankje word voor de treinen.
er zijn, als je hier de zoekfunctie gebruikt met als term peco, zeker wel meer draadjes te vinden hier,
waarin deze dingen besproken zijn.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2