[mini dioramawedstrijd 2014] Cala di St Jasmina 60 x 60 cm

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Re: [mini dioramawedstrijd 2014] Cala di St Jasmina 60 x 60

Bericht door maarten »

Portaaltje op zijn plek.
Afbeelding
Het tunneltje er naast is mislukt, ben ik niet tevreden over. :(

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Eerst alles goed afplakken wat nog best een klusje is.
Afbeelding

En dan, gipsen!!
Afbeelding

Weapons of choice:
Afbeelding
Moeders en de kids naar de Ikea dus lekker kliederen in de keuken! :mrgreen:

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Lemland

Bericht door Lemland »

Succes vandaag! Gipsen en kleuren is toch wel 1 van de leukste onderdelen omdat het dan 'echt' gaat worden.

Bart

Lemland

Bericht door Lemland »

maarten schreef:Het tunneltje er naast is mislukt, ben ik niet tevreden over. :(
Dat lijkt nu zo, maar als daar gips en andere inrichting omheen zit, komt dat vanzelf goed denk ik. Nu is het 1 van de drie blikvangers en valt alles op, straks is het een onderdeel van veel meer.

Bart

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Gipsen en kleuren is inderdaad leuk Bart, hopelijk heb ik nog genoeg tijd... :? Ik hoop dat het portaaltje straks inderdaad meevalt, even afwachten nu.

Maar meteen gaan krassen nu het gips nog niet keihard is:
Afbeelding

Helaas is de brug beschadigd, ik heb te hard op de rand geduwd waarduur de muur is ingedeukt. Nu nog niet te zien door de tape, hopelijk valt de schade mee maar ik ben bang dat het lelijk is. :(

Groeten,
Maarten

Lemland

Bericht door Lemland »

Dat hebben wij op de steunmuur aan de voorkant ook, maar door het te verven in dezelfde kleur valt dat straks niet of minder op -> in de werkelijkheid is ook niet alles helemaal strak. (hoewel ik niet weet hoe groot de schade is die je hebt)

Bart

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

We zullen het zien als de tape er af mag, dus ná het verven en blackwashen. Ik hoop dat het meevalt en anders zal er iets van begroeiing over moeten of zo.

Overzichtje:
Afbeelding

En als we even niet gipsen of hakken doen we andere nuttige dingen, zoals een bekertje op de graszaaier lijmen voor meer 'capaciteit'. Waarom ondersteboven? Nou, dan past ie beter... :mrgreen: Wel jammer dat ik nu geen dekseltje er op heb, maar het kon niet anders en ik had geen ander bekertje.
Afbeelding

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Belangrijke dag vandaag, nu is alles nog wit. Als het een beetje mee zit heeft vanavond alles een kleur en zit er ook nog wat groen op.
Afbeelding

Het begin...
Afbeelding

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

(post vergeten..)

Met wat oker verkleuringen aangebracht... Werkwijze: met klein kwastje beetje onverdunde oker aanbrengen, met andere kwast met sterk verdund grijs er als een wash overheen kwasten, daarna beetje deppen met een (vochtig) doekje.
Afbeelding

Uur later heeft al het gesteente zijn basiskleur (inclusief oker verkleuringen).
Afbeelding

Nu lekker buiten drogen in het zonnetje. Wachten tot het goed droog is en dan een zwarte was er over en dan mag de tape er weer af. Dat wachten gaat moeilijk worden vrees ik, geduld is niet altijd mijn sterkste kant. :mrgreen: Maar nog heel veel klusjes te doen dus hop, hop, weer door!

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Vannacht bedacht hoe het haventje er uit moet gaan zien. Nu in praktijk gebracht:
Afbeelding

En uitgesneden:
Afbeelding

Het droogt buiten als een tierelier dus na de lunch een donkere wash over de rotsen en dan mag de plakband er af. Fingers crossed..

Groeten,
Maarten

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Pffff, gaat lekker Maarten
Voel de druk nu al om bij ons alles "af" te krijgen dat de lol er bijna af is
Maar je gaat als een speer man

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Dank je Ad, ik heb ook niet zo veel keus natuurlijk. Door omstandigheden gewoon lang niet zo ver gekomen als ik gewild had. Ik leef nu een beetje tussen hoop en vrees.. :mrgreen:

Donkere wash er over (die niet donker genoeg is maar we doen het er maar mee), wegen beetje vlakken met schuurpapier (rotklus!) en geasfalteerd, en toen mocht net eindelijk de tape er af!
Afbeelding
Wat kleine gipsbeschadigingen, maar dat is simpel te fixen. Op perron 1 zwarte wash onder de tape gelopen dus die moeten we even nastrijken met een likje verf. Tevens wat was over de muur gekropen, dat wordt een grote struik die omlaag hangt of zo. :mrgreen:

Vervelender is dat de verf op de brug heeft losgelaten.. Als het schuim niet wit maar grijs was geweest zou het nog wel een leuk effect geweest zijn, maar nu niet.
Afbeelding
Likje verf er over en dan zie je het (hoop ik) nauwelijks meer. De indeuking van het muurtje van de brug valt mee, daar ga ik geen detailfoto van maken, dan ziet niemand het waarschijnlijk. :mrgreen:

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Het haventje:
Afbeelding

Eerste groen zit er ook op. Gewoon basic fine ground foam, maar kijken of ik nog tijd heb om het te verfijnen. Zodra Photobucket weer bij z'n verstand is zal ik een foto plaatsen.

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Zo dan..
Afbeelding

Groeten,
Maarten

Lemland

Bericht door Lemland »

Wow, je rotsen zijn echt goed gelukt zo!

Bart

Krab

Bericht door Krab »

Ziet er goed uit Maarten ;)

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Leuk hey, nu er wat groen in de zaak komt. Ik vind het op de laatste foto nog erg donkergrijs met wat groen, maar ik ben zeer benieuwd hoe het eruit gaat zien met die vrolijk gekleurde huisjes. Ook je haven boeit me......dus ff doorbouwen met je kadaver! :mrgreen:

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Vanavond de wijnranken afgemaakt, het zijn er nu 47 en dat zal wel genoeg zijn denk ik.

Nog 1 fotootje voor het slapen gaan. :mrgreen: Na de stofzuiger-actie en her en der wat bosjes planten:
Afbeelding
Basis groen staat, nu eerst de wijnranken 'planten' en de huizen afmaken (wat ook nog een aardige klus wordt) en de haven en het station en het plein en... paniek! :o .

Groeten,
Maarten

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

heerlijk om te zien hoe dit tot leven komt

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

@Maurits: inderdaad leuk als het tot leven komt met wat gekleurde rotsen en wat groen! ;)

Vanochtend iets eerder opgestaan en nog snel even 2 rotsen geboetseerd voordat ik naar mijn werk reed:
Afbeelding
Kunnen ze lekker drogen vandaag en dan vanavond kleurtje er op en verder met het haventje.

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Rotsen naast de haven gekleurd, zandstrandje aangelegd en water geverfd.
Afbeelding

Wijngaard ingestrooid, moet hier nog afgezogen worden.
Afbeelding

Groeten,
Maarten

wim lagerwaard

Bericht door wim lagerwaard »

Hallo Maarten

Hoewel je diorama nog niet af was en je er vandaag nog druk mee bezig was, het is zo herkenbaar de Cinque terre dit heeft echt de
Italiaanse uitstraling de kleuren van de huizen de berghelling en noem maar op zou je voor ons een foto willen plaatsen met hoever je nu ben.

groeten Wim Lagerwaard

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Hoi Maarten,

Hij is en wordt super, het concept is echt uniek 8-)
Als jullie tijd hebben, kom even langs om van zijn werk te genieten, het is zowiezo de moeite waard en erg gezellig

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Ha Maarten,

't was ff schrikken bij binnenkomst, het papiertje dat je diorama niet meedeed, maaaaaaaar dat was van korte duur! Want achterin de kerk was je lekker aan het freubelen. Leuk je weer 's gezien en gesproken te hebben. Ik hoop dat er hier toch nog updates gaan komen van het diorama, vind de bouwwijze met dat schuim erg interessant!

Groetjes,

Hoontje

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Iedereen ontzettend bedankt voor de leuke reacties, zowel hier op het forum als de afgelopen 2 dagen in Lochem!! Wat voor mij een enorme boost is en was, is dat sommige mensen meteen er uit haalden waar dit diorama op geïnspireerd is, namelijk de Italiaanse streek Cinqueterre. Heel leuk want dat betekent eigenlijk: missie geslaagd! En ja, het was inderdaad niet af. Dusdanig niet af dat ik zelf heb besloten om hem uit de wedstrijd te halen. Jammer, maar helaas. Op het evenement nog wel wat dingetjes gedaan, maar niet veel. Veel te gezellig staan kletsen. :mrgreen:

Maar niet getreurd, ik zal zeker nog verder werken aan dit projectje, alleen nu even niet. Nu eerst weer tijd voor het gezin en daarna wil ik ook weer verder met de Polar Express! (en misschien toch ook nog wel een klein kerstbaantje voor december 2014... 8-))

Voor de liefhebbers nog snel even een paar fotootjes, helaas niet met het door Rob Bischop van origine Japanse naar Italiaanse kleuren omgespoten treinstel, maar dat komt zeker nog wel. Dat maakte zeker een verschil, bedankt Rob!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Maarten

Plaats reactie