Limburgse stations n schaal
-
Onderwerp starter - Berichten: 299
Limburgse stations n schaal
Iemand die weet waar je nog meer Limburgse stations kunt krijgen? Ik vind er een paar bij 3D scale works, echter heb ik nog niet heel veel vertrouwen in mijn schilder kunsten, ben nog totaal onbekend daarmee en om dan meteen z’n duur station te verpesten….. tevens zijn ze wel erg aan de prijs, pasgeleden waar ze aanzienlijk goedkoper volgens mij. Tips welkom!
Ja voorkeur uit naar Limburgse stations, aangezien ik een zuid Nederlands/ Duits grensbaantje wil maken.
Ja voorkeur uit naar Limburgse stations, aangezien ik een zuid Nederlands/ Duits grensbaantje wil maken.
Groet Mike
-
Re: Limburgse stations n schaal
Modellen van Markenburg zijn mogelijk geschikt. Nederlandse stations en je hoeft niet zelf te schilderen
Met vriendelijke groet,
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
-
Mooi station klokkenlaan inderdaad. Alleen jammer dat daar geen kleine overkapping aanzit en is helaas niet optioneel te koop. Anders had ik die direct genomen!
Groet Mike
Misschien direct contact opnemen met Markenburg om te vragen of ze daar een oplossing voor hebben? Nee heb je, een overkapping kan je wellicht krijgen. 

- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
-
-
Ze doen ook maatwerk, maar dat staan ook wat kosten tegenover
Misschien het overwegen waard?
Mvg,
Ad
Misschien het overwegen waard?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Heb je al bij 3dscaleworks.nl gekeken, hier staan veel spoorweg gebouwen ze hebben ook de print bestanden.
Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst
( spoor-n - selectrix - koploper - decoder-63 )
Piet Rehorst
-
Ja ik heb hier geïnformeerd.
Het mindere vind ik dat je eigenlijk niet weet wat je krijgt.
Je krijgt alleen oude foto's te zien en als je om verduidelijking vraagt.. wordt het niet veel duidelijker helaas.
En valt op me dat sommige prijzen ineens door het dak gaan tov andere modellen.
400 euro voor station Roermond is me bijv. iets te gortig.
Wat ik dan bij het station voor 150 euro minder krijg is me niet duidelijk.
@Rehorst je geeft aan ze hebben ze printbestanden, maar bij wie zou ik zoiets moeten printen tegen enigszins te betalen tarief behalve hunzelf.
Het mindere vind ik dat je eigenlijk niet weet wat je krijgt.
Je krijgt alleen oude foto's te zien en als je om verduidelijking vraagt.. wordt het niet veel duidelijker helaas.
En valt op me dat sommige prijzen ineens door het dak gaan tov andere modellen.
400 euro voor station Roermond is me bijv. iets te gortig.
Wat ik dan bij het station voor 150 euro minder krijg is me niet duidelijk.
@Rehorst je geeft aan ze hebben ze printbestanden, maar bij wie zou ik zoiets moeten printen tegen enigszins te betalen tarief behalve hunzelf.
Groet Mike
Je kan het laten printen bij een printbedrijf zoals shapeways of een mede spoorder met een 3D printer.
Ik heb zelf een filement printer maar ik denk dat jij het moet laten printen in een vloeistof printer.
Ik heb zelf een filement printer maar ik denk dat jij het moet laten printen in een vloeistof printer.
Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst
Piet Rehorst
Ik heb bij 3dscaleworks station Loppersum laten printen. Dat was rond de 70 euro. Je moet op zijn site wel de juiste schaal selecteren. Het verschil tussen n en ho is al enorm in euro’s.
Ik ben nog niet begonnen met het bouwen/schilderen omdat ik daar toch wel tegenop zie. Kleine onderdelen.
Ik ben nog niet begonnen met het bouwen/schilderen omdat ik daar toch wel tegenop zie. Kleine onderdelen.
Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
-
Dat is nog eens eens leuke prijs. Roermond is meer als een dubbele en dan heb je maar de halve versie, die nog niet ontwikkeld is. Denk dat ik mijn eisen moet bijstellen want het moet wel nog leuk blijven. Het gaat Klokkenlaan van Markenburg worden of gewoon Auhagen station Neupreußen en dan hier en daar wat Nederlandse accenten aanbrengen.
Groet Mike
Roermond wordt zoiezo lastig, in het Utrechts archief is alleen een tekening van de voorgevel te vinden, dus hoe ze de achterkant willen printen is mij een raadsel, denk niet dat dit station gaat lukken bij 3d scale works.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Voor tekeningen kan je ook bij prorail proberen.
Ik heb ooit de tekekningen van station Winschoten opgevraagd deze wilde ik eens gaan bouwen. Het was daarna even stil en kreeg een we-transfer e-mail met alle tekeningen van het station,goederenloods,fietsenstalling en seinhuis.
Groet Bas
Ik heb ooit de tekekningen van station Winschoten opgevraagd deze wilde ik eens gaan bouwen. Het was daarna even stil en kreeg een we-transfer e-mail met alle tekeningen van het station,goederenloods,fietsenstalling en seinhuis.
Groet Bas
Met vriendelijke groet
Bas
Rotterdam-Oost
Garst/Winschoten
1975-1980
Z21 start+wifi
Bas
Rotterdam-Oost
Garst/Winschoten
1975-1980
Z21 start+wifi