kerstbaanplan

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
irvin
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 mei 2010 07:34
Locatie: Udenhout

kerstbaanplan

Bericht door irvin »

Hoi,

Ik heb weinig tot geen ervaring met het maken van een baan dus leek het mij een goed idee om te beginnen met mijn baanplan hier eens in de groep te gooien. :D
De bedoeling is de baan digitaal aan te gaan sturen.
De basis is een cirkel van 1 meter doorsnede met daarop een klein schaduwstation.
Van daaruit wordt er in 3 omwentelingen naar het bergstation 19 cm hoger gereden om vervolgens via een klimspiraal weer af te dalen naar het schaduwstation.
Graag dus jullie feedback over eventuele fouten ,verbeter punten of wat voor op of aanmerkingen dan ook.
De plaatjes zijn klikbaar voor de xl versies.

Om te beginnen de baan in zijn geheel de buitenste cirkel is geen rails maar heb ik getekent om de basiscirkel van 1 meter aan te geven.

Afbeelding

Vervolgens het gedeelte van de rails wat uiteindelijk zichtbaar is:

Afbeelding

Het schaduwstation:

Afbeelding

De klimspiraal:

Afbeelding

En het gedeelte van de rails wat aansluit op de zichtbare rails.

Afbeelding

Gr, irvin


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: kerstbaanplan

Bericht door shoven »

Eh... wat wil je met je baan? Wil je veel rijden, rangeren, moet er veel mooie scenery bij, wat voor tijdperk wil je uitbeelden? Enzovoorts.
Kortom, vertel er eens wat meer over.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
irvin
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 mei 2010 07:34
Locatie: Udenhout

Re: kerstbaanplan

Bericht door irvin »

Hey steven,

Veel rijden, niet rangeren, naar mijn idee kunnen er 3 of zelfs 4? treinen op dit baantje (zowel goederen als passagiers).