Hallo, ik ben nieuw. Raymond uit England.

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Hallo, ik ben nieuw. Raymond uit England.

Bericht door Raymond (UK) »

Hallo, Ik ben Raymond, Nederlander van oorsprong maar intussen woon ik alweer zo'n 13-14 jaar in Engeland. Niet gek opkijken als er rare zelf gefabriceerde woorden tussendoor komen en zinsopbouwing waar niks van klopt… Je komt hier weinig Nederlanders tegen om een praatje mee te maken...

Maurits71 zette me op het rechte spoor en zodoende ben ik hier beland! Aangezien ik een Duitse baan ga bouwen en op het Engelse forum iedereen tobt met Engels spul denk ik dat ik me toch hier meer thuis ga voelen.

Na een jaar of 25 weer eens de doos met Fleischmann spullen van zolder gehaald. Druk aan het tekenen geweest en nu wat rails bij elkaar aan het zoeken her en der om weer te beginnen.

De baan gaat een analoge opstelling worden met 4 simple ovalen met 4 treinen en een klein stukje industrie in het midden. Tijdperk IV

I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Re: Hallo, ik ben nieuw. Raymond uit England.

Bericht door Hoontje »

Welkom! Succes met je baanbouw! Houd ons op de hoogte! Wie weet met al dat. Nederlands, spreek je het alweer snel foutloos :lol:

groetjes

Hoontje

Wim

Bericht door Wim »

Hoi Raymond.

Leuk dat je de draad weer oppakt en zeker voor Analoog gaat :)

Succes.

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Dank jullie wel voor de welkom Hoontje en Wim.

Ik heb misschien wat hulp nodig met de aansluitingen. Seinen en rail isoleringen plaatsing enz.

Dit (zie bijlage) zou de baan gaan worden een paar weken geleden. Het groene ding is een hopper unloader waar de rails op 80mm hoogte ligt. De hele layout is ongeveer 1 meter bij 2 meter dus weinig ruimte voor de incline.

De hopper unloader is nu weg en het zijn 4 ovalen geworden (nog geen picture van) en 2 opstel sporen voor wagons en twee plekjes voor locomotieven.

Rollende stock bestaat uit 3 elektrische locomotieven en 1 diesel. Het plan is om er nog 2 elektrische bij te nemen en 1 diesel maar met twee kleine kinderen groeit het hobby fund niet zo snel…. :lol:

Fleischmann heeft ook z'n prijzen wat aangepast sinds 25 jaar geleden zie ik…. :shock:

Afbeelding

Sithlord76

Bericht door Sithlord76 »

Hallo Raymond, welkom en succes met de bouw van je baan!

Gr. Niels.

Esu Ecos, Itrain, OC32, S88SD16-n

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Dank je Niels,

Eerst even wat ruimte creëren op zolder en dan een tafel bouwen voor de layout. In de tussentijd nog wat meer track kopen zodat ik kan beginnen.

Ik leg eerst de buiten cirkel (ovaal) neer zodat mijn oudste zoon (6) alvast rondjes kan rijden :mrgreen:

Sithlord76

Bericht door Sithlord76 »

Grappig....mijn zoon (7) vraagt regelmatig of hij de treinen mag besturen. Ik heb nu alleen een testbaan liggen om Itrain en oc32 te leren. Maar hij weet ondertussen wel hoe het helemaal werkt. Geweldig is dat als je je hobby mag door geven aan de volgende generatie. :D

Gr. Niels.

Esu Ecos, Itrain, OC32, S88SD16-n

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Haha ja leuk he..

Ik heb een oud lokje van een Fleischmann starter set A die ik vroeger had waar hij mee kan rijden. Ik durf hem nog niet met mijn BR151 te laten rond scheuren :shock:

Die had ik ongeveer 30 jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen en is nog steeds als nieuw. 8-) 8-) (laatste 25 jaar in het doosje gezeten) :lol: Eén van de mooiste loks van de 80's!!

Afbeelding

Mack

Bericht door Mack »

welkom Raymond

tijdperk 1900-1980,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Raymond (UK) schreef:Eén van de mooiste loks van de 80's!!
En nog steeds in productie met zeer beperkte aanpassingen bij Fleischmann. Ze blijven goed rijden. Veel succes...

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

JanCK

Bericht door JanCK »

Welkom Raymond.
Ik rij zelf ook Duits, maar dan tijdperk II. Ik heb een aantal Duitse collega's die onze hobby delen en herken je taalprobleem: als we in een mengelmoes van Nederlands en Duits over onze banen praten, hebben we 't het ene moment over Weichen en dan weer over wissels, dat soort dingen.
Succes met bouwen!
Groet,
Jan

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Welkom op het forum Raymond :)

Leuk dat je het weer oppakt en hier op het forum bent terecht gekomen
Wordt een gezellig internationale hobby club hier :D

Mvg,
Ad en Geordie

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Robert_N-Nm schreef:
Raymond (UK) schreef:Eén van de mooiste loks van de 80's!!
En nog steeds in productie met zeer beperkte aanpassingen bij Fleischmann. Ze blijven goed rijden. Veel succes...

Robert
Bedankt Robert,

Hoe ben je in Engeland beland? Darlington is zo ver hier nog niet vandaan. Ik ga elk jaar naar de British Touring Cars in Croft

Voor nu gaan er bijpassende personen wagons achter de 151 maar in de toekomst hopelijk een rijtje hoppers. Wel zo mooi. 8-)

Afbeelding

Onderwerp starter
Raymond (UK)

JanCK schreef:Welkom Raymond.
Ik rij zelf ook Duits, maar dan tijdperk II. Ik heb een aantal Duitse collega's die onze hobby delen en herken je taalprobleem: als we in een mengelmoes van Nederlands en Duits over onze banen praten, hebben we 't het ene moment over Weichen en dan weer over wissels, dat soort dingen.
Succes met bouwen!
Groet,
Jan

Bedankt Jan.

Gelukkig verstaat bijna iedereen Engels dus dan valt het niet zo op als ik er een Engels woord tussen door gooi (meestal als ik het Nederlandse woord er niet voor kan vinden) :lol:

Tijdperk II is ook mooi met al die stoom treinen. Misschien als de baan ooit af is moet ik er toch maar is één aanschaffen als een 'museum' exemplaar die af en toe een rondje rijdt. 8-) Ik heb nog zo'n heel klein stoom lokje van een starter set waar mijn 6-jarige zoon mee speelt.

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Ad_M schreef:Welkom op het forum Raymond :)

Leuk dat je het weer oppakt en hier op het forum bent terecht gekomen
Wordt een gezellig internationale hobby club hier :D

Mvg,
Ad en Geordie

Bedankt voor de welkom Ad en Geordie!

JanCK

Bericht door JanCK »

Ja, dat kun je zeker doen. Ik heb de S2/5 (Minitrix, 12232) en die staat gewoon in het museum in Neurenberg. Prachtige loc en je hebt een geweldig excuus waarom je die op je baan zet: de Duitsers doen het ook. Maar dat geldt natuurlijk voor veel locs.
OK, niet op de zaken vooruit lopen. Eerst: succes met bouwen!
Jan

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Die is mooi Jan, die Minitrix 12232 (even gegoogled)

De bouw is een beetje vertraagd. Ik had bijna genoeg track en wissels voor het plan dat ik had bedacht maar nu word het niet opgezet in mijn kantoortje maar op zolder.

Niet veel meer ruimte maar een extra 80 centimeter is beter dan niks! Hopelijk wordt de baan 2.80M lang. Gewoon vier ovalen en dan maar wat landschap er omheen creëren IPV andersom :oops:
Hierdoor moet er meer track komen en meer wissels. De Engelse wissels zijn wel schrikbarend duur :shock:

Woensdag avond beginnen met ruimte te maken op zolder 8-)

spoor65

Bericht door spoor65 »

Welkom Raymond,

Toch mooi om te zien dat onze hobby, waar je dan ook mag wonen, de mensen toch steeds weer bij elkaar brengt via dit mooie forum.

Oja, jouw vraag aan Robert, hoe hij in Darlington terecht gekomen is,

Eigenlijk is Robert gewoon stiekem de opvolger van James (Herriot) Alfred Wight, Hij kan namelijk niet alleen prachtige stukkies schrijven, al is dat in dit geval dan over treintjes e.d., maar heeft daarnaast ook nog eens de zelfde passie in het andere zelfde beroep. Tja, met z`n vergelijking, moet je wel in Engeland terecht komen he ;) :)

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Dank je Freddy.

Leuke verklaring over Robert :lol:

Vanavond heb ik het buiten spoor als een soort proef neergelegd in de eetkamer zodat ik het een en ander kon meten en om te kijken hoe het eruit zag mbt baan lengte en trein. Ik zou de baan liever wat groter hebben maar dan zou ik over het dak van het huis heen moeten bouwen dus het dak beplaten. Klinkt raar maar ik heb 2 zolders. 1 van het huis en de ander op de aanbouw. In feite is het halve dak van het huis overdakt door de aanbouw. <- dit stukje text begrijp ik zelf niet eens…. Ik maak wat foto's als ik wat ruimte heb gemaakt boven…. :lol:

De baan is L-vormig nu en is 290x110cm lang en het uitlopende stuk 190cm in totaal.

Afbeelding

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Test baantje in de eetkamer. Hier komt een identical R3 baan in en dan een R2 in dezelfde vorm ongeveer en een R1 ovaal (Regio trein) in het midden en dan een klein beetje industrie ergens tussenin.

Afbeelding

En met de Regionalbahn er op…

Afbeelding

Afbeelding

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Die hoppers (of meer correct in de Duitse taal, Selbstentladenwagen) kan je wel bij FLM vinden in de startset catalogus, kosten iets van 12-23 euro P.st. dus dat gaat wel goedkomen.

Overigens ben ik inderdaad in Engeland geraakt om mijn beroep te kunnen uitoefenen. Toen ik afstudeerde begon de crisis en met het toenmalig (of nog steeds aanwezige) dierenartsen overschot in NL kon ik een fatsoenlijke baan wel op mijn buik schrijven. Met 1 sollicitatie in 9 maanden binnen onze landsgrenzen en de hoeveelheid reacties op een hand te tellen (in NL is het heel gebruikelijk om geheel geen reactie te geven binnen onze branch) ben ik eerst naar Dover en toen Darlo gegaan. Nu ga ik verhuizen naar Birmingham overigens....

Maar als je je verveelt ik weet nog een beurs in Nottingham, kan je je neerlandse taal even 'oppoetsen'.

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Ik was al naar wat hoppers aan het zoeken maar ik kan maar beter investeren in meer rails om eindelijk een layout neer te leggen… :oops:

Ik dacht dat de crisis in de UK erger was dan in NL? Engeland is wel een leuk land om te wonen op zich en biedt meer mogelijkheden door z'n grootte denk ik. Iedereen rijdt alleen aan de verkeerde kant en de stekkers passen niet in het stopcontact!…. :mrgreen:

Voor mij was het anders. Vriendin ontmoet een jaar of 15-16 geleden in Spanje en naderhand elke week - twee weken over vliegen en toen de grote stap gemaakt. Aantal jaar voor een baas gewerkt en toen zelf wat opgezet. Moeilijke tijden gehad over de laatste paar jaar maar daar komen we wel doorheen. Nu twee kinderen, huisje, schutting (niet van de Gamma) en een hond… (die doet't nog goed dus je hulp nog niet nodig)… :lol:

Birmingham is hier een uurtje en een beetje vandaan. Nu wat langer met all die camera's tussen J28 en 24a :roll: :lol: Nottingham is maar drie kwartier dus als er zo'n beurs is dan moet je maar een PM sturen en dan kan ik weer wat Nederlands leren :lol:

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

Hi Raymond,

Grappig dat iemand die naar de UK verhuist is juist duits gaat rijden.

Ik ben zelf juist steeds meer engels spul (erbij) aan t kopen!

Zelf ben ik ook van plan om analoog te blijven rijden vanwege het grote aantal oude locs dat ik heb.
Wel zeldzaam hier geloof ik... de meesten rijden digitaal, wat ik ook wel kan begrijpen.

Succes met je baan.
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 09 jul 2014 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Raymond op het N - forum .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Pruts3r schreef:Hi Raymond,

Grappig dat iemand die naar de UK verhuist is juist duits gaat rijden.

Ik ben zelf juist steeds meer engels spul (erbij) aan t kopen!

Zelf ben ik ook van plan om analoog te blijven rijden vanwege het grote aantal oude locs dat ik heb.
Wel zeldzaam hier geloof ik... de meesten rijden digitaal, wat ik ook wel kan begrijpen.

Succes met je baan!

Merijn

Bedankt Merijn,

Ik was net even door jouw thread heen aan het lezen. Hele mooie trein samenstellingen zeg!! De TTE met de 103 en de NS met Plan W zijn het mooiste denk ik.

Analoog is best voor mij. Ik heb niet zo veel loco's dus een paar baantjes met verschillende trafo's gaan het wel redden.

Plaats reactie