Even voorstellen...
Even voorstellen...
Ik heb afgelopen periode veel leuke en nuttige informatie op dit forum kunnen lezen, dit zette mij er toe aan weer opnieuw te beginnen met de treinhobby.
Mijn naam is Frits (60+) en woonachtig in het midden van het land.
Vanaf mijn 4e jaar in aanraking gekomen via mijn eigen baantje Marklin van mijn vader.
In mijn teenertijd een mooie baan verzameld tot dat de dames interessanter waren dan de treintjes.
Na mijn trouwen weer de dozen van stal gehaald en een tafel ingericht, maar een verhuizing zorgde ervoor dat alles wed afgebroken. Weer opgebouwd na een paar jaren tot de volgende verhuizing. Nu bleef het zo'n 10 jaar in dozen zitten; twee jaar terug besloten alles te verkopen.
Tja, nu ik meer tijd heb kriebelt het weer, afgelopen zaterdag 30 augustus een kijkje wezen nemen in Houten.
Een beginners digitaal setje bij N spoor store met wat extra rails gekocht, zondag gelijk bij Rosoft electronica besteld, nu rustig aan alles gaan ontdekken en uitproberen om een baan in N schaal te gaan bouwen in de komende tijd.
Mijn bedoeling is een baan van 2,4 x 1,2 meter, twee niveaus, stoom of diesel.
Ik begin klein en ga langzaam uitbouwen, mogelijk plaats ik later het baanontwerp waar ik mee bezig ben.
Groet Frits
Mijn naam is Frits (60+) en woonachtig in het midden van het land.
Vanaf mijn 4e jaar in aanraking gekomen via mijn eigen baantje Marklin van mijn vader.
In mijn teenertijd een mooie baan verzameld tot dat de dames interessanter waren dan de treintjes.
Na mijn trouwen weer de dozen van stal gehaald en een tafel ingericht, maar een verhuizing zorgde ervoor dat alles wed afgebroken. Weer opgebouwd na een paar jaren tot de volgende verhuizing. Nu bleef het zo'n 10 jaar in dozen zitten; twee jaar terug besloten alles te verkopen.
Tja, nu ik meer tijd heb kriebelt het weer, afgelopen zaterdag 30 augustus een kijkje wezen nemen in Houten.
Een beginners digitaal setje bij N spoor store met wat extra rails gekocht, zondag gelijk bij Rosoft electronica besteld, nu rustig aan alles gaan ontdekken en uitproberen om een baan in N schaal te gaan bouwen in de komende tijd.
Mijn bedoeling is een baan van 2,4 x 1,2 meter, twee niveaus, stoom of diesel.
Ik begin klein en ga langzaam uitbouwen, mogelijk plaats ik later het baanontwerp waar ik mee bezig ben.
Groet Frits
Multimaus - Koploper - Rosoft wissel/servodecoders/bezetmelders/keerlusmodule - Fleischman en Peco rails, Sprog II.
Re: Even voorstellen...
Welkom Frits en suc6 met je baan.
1 vraag: Kun je aan beide kanten van de tafel met die 1,2 mtr breedte?
1 vraag: Kun je aan beide kanten van de tafel met die 1,2 mtr breedte?
Frits, welkom op het forum.
Dat bouwen-verhuizen-afbreken klinkt bekend, dat heb ik ook drie maal meegemaakt. Ik wens je veel plezier met het bouwen van je nieuwe baan.
Succes!
Jan
Dat bouwen-verhuizen-afbreken klinkt bekend, dat heb ik ook drie maal meegemaakt. Ik wens je veel plezier met het bouwen van je nieuwe baan.
Succes!
Jan
Frits,
Welkom op het N-spoor forum, gelijk in het digitale diepen !!!
Groetjes,
Bert
Welkom op het N-spoor forum, gelijk in het digitale diepen !!!
Groetjes,
Bert
-
- Moderator
- Contacteer:
Welkom Frits,
Veel plezier met het (her)ontdekken van deze geweldige hobby!
Groet,
Hoontje
Veel plezier met het (her)ontdekken van deze geweldige hobby!
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Dank voor het welkom heten.
De baan wordt vrijstaand op wielen.
Aan de achterzijde komt het schaduwstation, wel in zicht maar achter een plank zodat je in feite twee verschillende diorama's krijgt.
Later zal ik het ontwerp plaatsen
Mvgr Frits
Aan de achterzijde komt het schaduwstation, wel in zicht maar achter een plank zodat je in feite twee verschillende diorama's krijgt.
Later zal ik het ontwerp plaatsen
Mvgr Frits
Multimaus - Koploper - Rosoft wissel/servodecoders/bezetmelders/keerlusmodule - Fleischman en Peco rails, Sprog II.
Leuk! Kun je je trein tafel dan ook laten rijden met een trafoFritsdJ schreef:Dank voor het welkom heten.
Mvgr Frits

moet je straks een hele grote baan bouwen waarop je dan weer je huidige baan op kan laten rijden
Het "droste-effect" in modelspoor hahahaha

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Welkom Frits op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Ook welkom van deze kant Frits
Mvg,
Geordie en Ad
Mvg,
Geordie en Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Welkom Frits,alvast veel plezier met het baanplan,we zijn benieuwd.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Dit is mijn baanplan in wording:
- Bijlagen
-
- image.jpg (59.42 KiB) 2015 keer bekeken