Ik ben Norbert, 42 jaar en rijd sinds eind jaren 80 met spoortreintjes nadat ik mijn legoverzameling had verkocht. Ik had een kleine baan van 200 x 80 cm. Eind jaren 90 heb ik de baan afgebroken omdat ik ging samenwonen. Ik had al het bruikbare bewaard om ooit weer eens te starten met een nieuwe baan. Wel spaarde ik nog een poos Nederlandse modellen door. Later weer verhuist en twee prachtige dochters gekregen. Blij natuurlijk, maar zo werd in ons huis de barbie- en Playmobil-verzameling uiteindelijk groter dan de verzameling treintjes. Op onze ruime zolder heb ik voor de meiden een prachtig speelplateau gemaakt voor hun Playmobil-dorp, maar toen ik ze wilde trakteren op een Playmobil-goederentrein met bijbehorend overlaadstation hadden ze liever een bontkleurige speeltuin. Tsja...
Enfin, nu de meiden tieners zijn geworden en de Playmobil-poppetjes wat vaker rust hebben gekregen, zijn de N-treintjes weer uit de doosjes gehaald, de motortjes weer gesmeerd, de railstukjes gepoetst en loopt (bijna) alles weer als vanouds. Op de foto de verzameling loks, die inmiddels al is uitgebreid met een digitale grijs-gele MAK van minitrix. Begonnen met plannen maken... maar tsjonge in die 10-12 jaar is er veel veranderd op N-spoor gebied.
Zijn er trouwens nog fanatieke Twentse N-spoorders?