Compleet nieuw..hallo
-
Onderwerp starter - Berichten: 10
Compleet nieuw..hallo
Goedemorgen, ik wil me wel even voorstellen. Ik ben Ronald, 38 geworden gisteren en twee weken geleden in een winkel in Aachen een startset van Trix gekocht. Vroeger in het ouderlijk huis een H0 baan gehad. Kippengaas, behangplaksel etc. Jullie kennen het wel waarschijnlijk. Nu ben ik van plan een klein baantje te maken, alleen zit ik het forum door te lezen en sommigen van jullie vinden 2m x 1m al een redelijk kleine baan. Helaas heb ik dit moment die ruimte niet, doordat alle kamers door kinderen worden bezet. Ca 1m d 0,5m zal het ovaaltje worden, met een berg met tunnel, een bruggetje, boerderijtje met wat koeien en uiteraard wat bergbeklimmers. Ik zal dit project beschouwen als een oefenproject om de zelfbouwtechnieken onder de knie te krijgen, berg, boompjes etc. De komende week zal ik beginnen met de onderplaat en een schets maken van het plan.
Groeten, Ronald
Groeten, Ronald
Re: Compleet nieuw..hallo
Ronald,
Welkom op de site en nog gefeliciteerd met je verjaardag, welk land en periode ga jij aanleggen op je nieuwe baan, klein beginnen heeft ook voordelen als je het ziet als een baan om ook in n-spoor ervaring op te doen, misschien kan je in de planning een beetje rekening houden met een uitbreiding in de toekomst middels een tweede modulebak,
groetjes,
Bert
Welkom op de site en nog gefeliciteerd met je verjaardag, welk land en periode ga jij aanleggen op je nieuwe baan, klein beginnen heeft ook voordelen als je het ziet als een baan om ook in n-spoor ervaring op te doen, misschien kan je in de planning een beetje rekening houden met een uitbreiding in de toekomst middels een tweede modulebak,
groetjes,
Bert
Welkom Ronald op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Hoi & welkom!
Als je het maximale uit de oppervlakte wilt halen kun je ook in de hoogte gaan denken/bouwen. wellicht twee ovaaltje boven elkaar met berglandschap oid.
Ipv een ovaaltje is een 8tje trouwens leuker
Als je het maximale uit de oppervlakte wilt halen kun je ook in de hoogte gaan denken/bouwen. wellicht twee ovaaltje boven elkaar met berglandschap oid.
Ipv een ovaaltje is een 8tje trouwens leuker
Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
-
Bedankt allemaal. Land en periode ben ik nog niet uit. Die periodes moet ik me nog in verdiepen. Wil misschien combi berg/platteland en met een watertje. Dit vooral zodat ik de verschillende technieken in bouwsels kan oefenen.
Nu eerst de exacte afmeting bedenken en dan de plaat halen en de schuimplaten en overig materiaal voor de werkplaat/-bak. En natuurlijk veel lezen.
Nu eerst de exacte afmeting bedenken en dan de plaat halen en de schuimplaten en overig materiaal voor de werkplaat/-bak. En natuurlijk veel lezen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Welkom,
Misschien een idee om eens hier op het forum te zoeken naar diorama's. Vooral de topics van de dioramawedstrijden geven leuke ideeËn voor een zeer beperkte oppervlakte. Juliaberg, Trein en Zoo en Polar Express zijn zo enkele opvallende creaties op 60 x 60 cm.
Succes en bij vragen, stel ze gerust,
Groetjes,
Hoontje
Misschien een idee om eens hier op het forum te zoeken naar diorama's. Vooral de topics van de dioramawedstrijden geven leuke ideeËn voor een zeer beperkte oppervlakte. Juliaberg, Trein en Zoo en Polar Express zijn zo enkele opvallende creaties op 60 x 60 cm.
Succes en bij vragen, stel ze gerust,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
-
Die heb ik gelezen, erg leuk. Julia's berg verwachtte ik gisteren op Ontrakx in Utrecht te zien, volgens mij zag ik die in het introductiefilmpje. Maar helaas. Was verder wel aardig gisteren, maar vooral veel H0.
Veel vragen zal ik zeker
bedankt.
Veel vragen zal ik zeker

-
1e vraag: wat is het beste qua prijs/kwaliteit/detailering voor figuren? Reeds beschilderde bedoel ik.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik ben zelf fan van Noch en Preiser. Deze zijn zo tussen de 5,- en 30,- euro. Redelijk prijsvast.
Katonl.com heeft in de outlet heel veel setjes staan tegen gereduceerd tarief.
De goedkope chinese zakken á 1000 stuks voor 50,- euro zijn niet aan te raden voor scenery, ze zijn simpelweg niet heel erg mooi.
Groetjes,
Hoontje
Katonl.com heeft in de outlet heel veel setjes staan tegen gereduceerd tarief.
De goedkope chinese zakken á 1000 stuks voor 50,- euro zijn niet aan te raden voor scenery, ze zijn simpelweg niet heel erg mooi.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
-
Bedankt voor de reactie. Deze week ga ik even snuffelen in het hobbyhuis in Utrecht. Lekker dichtbij, dus hopelijk kan ik daar terecht voor al mijn benodigdheden.
-
-
- Moderator
- Contacteer:
Kijk! Ben benieuwd hoe je het op je baan plaatst.
Succes met knutselen,
Groetjes,
Hoontje
Succes met knutselen,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl