Diorama Albringhausen in der Ratelbecke

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Diorama Albringhausen in der Ratelbecke

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Deze keer heb ik de naam voor het diorama niet hoeven zoeken of hoeven bedenken maar kwam het vanzelf op mijn pad. Bij dit diorama probeer ik ook heel dicht bij de werkelijkheid te blijven en word het meer zoek de verschillen. Dit diorama ligt aan de spoorlijn Gevelsberg West-Witten Hohe die in het echt sinds 1983 is opgeheven. In mijn wereld is hij nog in gebruik en is hij geëlektrificeerd met 3kv en rijden er treinen van de Werse Angel Eisenbahn(WAE).
Afbeelding

Andere dingen die afwijken van de echte wereld, de steensoort van het viaduct en de breedte van de spoordijk en het viaduct. Verder probeer ik de sfeer van het echte viaduct over de straat "in der Ratelbecke" zoveel mogelijk te benaderen.

Inmiddels ben ik al een paar weken bezig en hier zijn o.a. die 50 bomen nodig die in de maak zijn. Wat heb ik tot nu toe?, een spoordijk met viaduct, geasfalteerde weg, 2 zand paden, bovenleiding en de basis voor de begroeiing.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De kleuren van de stenen van het viaduct zijn nu ongeveer naar wens dus nu moeten de hekwerken en de rood/witte rand met hoogte bordje er op. Daarna zijn de bomen aan de beurt.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 02 mar 2019 03:29, 2 keer totaal gewijzigd.

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Hans

Re: Diorama Albringhausen in der Ratelbecke

Bericht door Hans »

Mooie start, Michiel

m.vr.gr.

Hans

XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Kga weer volgen hoor! :D

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Vanavond na wat klein werk de bomen kunnen planten en er ging meer in zitten als ik had gehoopt, ik heb 3/4 van m'n bomen gebruikt. Daarna alles opgevuld met struiken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu moet alles drogen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 02 mar 2019 03:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Ik zag dat ik het eind resultaat van dit diorama nog niet had laten zien dus bij deze:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel

Plaats reactie