Test Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Roco Z21.

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Peter
Berichten: 908
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Peter »

Sterkte Marc!


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Bedankt allen voor het medeleven.

Onze jongens zijn weer thuis, zijn vanavond met groot ceremonieel onthaald op vliegbasis eindhoven en overgedragen aan de naaste familie.

Marc


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Vanmiddag ga ik weer eens even op de zolder kijken bij mn baantje.
Even een ovaaltje analoog leggen en mn gerepareerde fleischmann diesel even rustig aan wat rondjes laten rijden voor ik hem weer ga ombouwen met de keuhn n25 6 pin decoder.
Kan ook gelijk de tomix even mee hobbelen analoog en daarna ook voorzien worden van de printplaat en keuhn n25 haakse 6 pin decoder.

Als dat allemaal is gebeurd ga ik me weer richten op het rijden met koploper.
Dat goed ingeregeld krijgen is toch meer werk dan ik dacht.

De baan intekenen, spinnenweb maken wissel instellen en terugmelders bekend maken is makkelijk.
Maar dan het automatische rijden wil nog niet geheel lukken.

Ik zeg grote boek er naast en proberen.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

ghn
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2015 17:07

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door ghn »

Hoi Marc,

Ben benieuwd of dit gaat lukken. Ik probeer er ook achter te komen hoe je een digitale trein zonder ergens een stroomonderbreking te maken of zonder het loc adres in te toetsen en aan de regelaar te draaien ergens waar ik dat wil kan laten stoppen. Tot nu toe is dat abracadabra voor mij...

Groet
Gerrit


Stoomloc's en Diesels.... Mijn baan in wording: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8402
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 726
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door epocheales denken »

Hoi Marc,

Leuk je bij verassing ontmoet te hebben bij de stand van Martin!
Veel geluk met jouw loc, volgens mij ben je positief genoeg om e.e.a. tot
een goed einde te brengen...

Succes!

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Hoi hans,

Inderdaad leuk kennis gemaakt te hebben, toch altijd fijn als je de persoon bij het naampje kunt voorstellen.
Begreep van martin dat je loc alsnog nog werkend de beurs verlaten heeft?
Was zeker een gepriegel zeg.

Ik heb vandaag de tomix omgebouwd en die doet zn ding.
Bij mn rode diesel moet ik nog ff goed uitzoeken waarom achter alle verlichting brand.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Vandaag maar weer is even wat aan de baan gedaan.

Na het schoonmaken met de gewone stofzuiger de tomix zn ronde laten doen voor de BR 103 uit.
Pff wat haalt die dan nog van de baan zeg.

Het controleren van alle instellingen in koploper met de handleiding koplopers voor beginners 2.1

Het ijken van mn locs (wat een verschil tussen de snelheid in stappen bij de locs)

En nu is de tijd weer om en moet ik weer van zolder af maar we zijn weer iets verder in het automatiseren van de testbaan.

Morgen kan ik waarschijnlijk nog wel weer wat verder met het automatisch gaan rijden.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Vandaag verder gegaan met het automatisch rijden.

Eerst de 4 wisselstraat opties ingeregeld zodat het inhaalspoor bereden kan worden.

Daarna automatisch rijden en verrek alles begint netjes te rijden.
Maar dan na bijna rond te zijn wordt het wissel niet omgelegd en rijdt de trein verkeerd.
soms springen de wissels ineens om maar op de een of andere manier altijd precies verkeerd om.

Ik heb de wissel correct aangesloten en werken met handmatig klikken in het baanplan 100% goed.
Waarom lukt het automatisch rijden dan niet?
Het lijkt erop of de wissels te lang bezet blijven en dat de achterliggende trein niet stopt maar gewoon doorrijdt.

in de bijlage(zip bestand) zal ik mn koploper database toevoegen wellicht wil iemand voor mij kijken of ik nog een vinkje ofzo heb gemist?
Ik snap dat dit vrij lastig is zonder het fysieke spoor te zien mee bewegen waar wellicht komen de experts onder jullie toch verder.

Ik kom er zelf niet meer uit na alle mogelijk handleidingen doorgespit te hebben en nu al ruim 3,5 uur zit te staren op dit probleem.

In simulatie modus treden er geen fouten op (althans gaf niks aan)

Ik hoop dat iemand me wil en kan helpen.
MarcTestbaan.zip
Koploper testbaan in ZIP bestand, koploper V8.5 build 3
(3.09 KiB) 270 keer gedownload


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Maurits71 »

Marc

123 kan ik niets gek vinden in je database, enige ik zou je vorig blok pas vrijgeven op de 2e melder ( onderhoud blokken ). als je wissels precies het tegenovergestelde doen van jou wilt moet je even een vinkje zetten bij onderhoud baan ontwerp, klik op de wissel dan eigenschappen en een vinkje bij verkeerd aangesloten, echter in de test lijkt het goed te gaan.

gr.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Maurits bedankt voor je info.

Ik zal zo nog even checken dat de blokken pas worden vrijgegeven bij de 2e melder in een blok, ik dacht dat ik dit al had gedaan namelijk.

Daarnaast als ik de wissels in koploper op verkeerd aangesloten zet krijg ik exact hetzelfde had ik namelijk ook geprobeerd.
Handmatig een wissel omzetten in de stand zoals koploper aangeeft is ook niet de optie.

Vind het vreemd omdat in simulatie inderdaad geen fout optreedt.

In iedergeval bedankt voor jouw moeite.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Gevonden waar het probleem in zat.
Ik heb een beginners handleiding gevolgt waarin verteld werd dat bij een simpel ovaal met inhaalspoor je 4 volgnummers moet instellen bij de wisselstraat. Dat moet dus helemaal niet, dus alles terug op volgnr 1 gezet (standaard waarde) en verrek alles werkte, echter moest ik toch nog even het vinkje wissel verkeerd aangesloten gebruiken om de juiste schakeling te krijgen.

Verder rijdt het nu prachtig zijn rondes.

Ik helemaal blij dat ik vandaag naar Houten ben geweest en na wat uitleg gekregen te hebben van Peter (degeluidsman) van Hobby in Prakrijk Werkendam nu mijn wisselstraat werkend heb.

Daarnaast is mijn BR 203 nu ook helemaal in orde met een nieuwe Kuehn N45 en wat liefde van Martin Domburg.

Kort om hier een blij persoon.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4641
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Hoontje »

Super gaaf Marc.



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

De afgelopen tijd heb ik flink nagedacht over wat ik nu eigenlijk wil met mijn modelbaan.

De huidige staat is een test ovaal om de beginselen van koploper te leren kennen.

Afbeelding

Dit heb ik inmiddels wel onder controle.

Alleen twijfel ik nu ondertussen heel erg over de bouwwijze van mijn baan.
Ik dacht dat te doen op het tafel oppervlak zoals hier boven te zien is echter heb ik daar nu dus mijn twijfels over.

Ik denk dat ik toch maar ga uitwijken naar een contructie langs de wanden op zolder.
Ik vind al die helixen op het forum prachtig en wil dat dus zelf ook gaan gebruiken.
Op het huidige plan gaat me dat niet lukken, en moet er dus iets anders verzonnen worden.

Daarnaast kijken mijn vrouw en ik steeds meer naar andere huizen en heb ik het gevoel dat we binnen een paar jaar wel eens ergens anders zouden kunnen wonen.
De baan zoals gepland was is echter niet van zijn plaats te krijgen aangezien het zolder luik van een vlizotrap (die vast gemaakt is en dus niet weg kan) nou eenmaal niet zo groot is, breedte 67cm en hoogte tussen de trap en rand van het luik is op de minimale hoek 63cm.
Zodra je de panelen schuin door het luik doet kun je wel 80 cm kwijt echter moet er dan geen hoge opbouw zijn.
Dat zijn dus de dingen die vrij eenvoudig verwijderd moeten kunnen gaan worden.

Afbeelding

Nu wil ik gaan na denken over wat delen langs de wand van een max breedte van 80 cm, die op lengte van 120-150cm in te korten zijn zodra er een verhuizing zal komen.
Echte module baan gaat het niet worden vermoed ik maar dat moet ik nog eens goed bekijken, wat ik wel minimaal wil kunnen doen is op een bepaald punt vrij eenvoudig de zaag er doorheen halen zodat de baan van zolder af kan en op een andere plaats weer opgebouwd kan worden dmv onderbouwraamwerk en scenery heropbouw. Dat ik daarvoor een eventuele berg er compleet moet afslopen vind ik niet zo'n probleem die bouw je redelijk eenvoudige opnieuw op bij de nieuwe bestemming.

Ik ga me nu eens focussen op het maken van een tekening van de ruimte op zolder zodat ik daar in een en ander kan inplannen.
Het gaat voorlopig een L vorm worden wat eventueel nog een U kan worden met 1 iets kortere poot op de huidige zolder.
Wel zal een groot deel van de baan onder een schuindak moeten komen met de nu geschatte maximum maten van 200x80 en 250x80.

Ik zal een dezer dagen eens een plattegrondtje tekenen om een en ander schematisch weer te geven.

Groet Marc


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Zo met de verjaardag weer wat centen kregen voor in de spaarpot.
Nu krijg ik ruim 4 maanden de tijd om te bedenken wat ik er mee wil gaan kopen haha.

Ik gebruik nu alle rails van Fleischmann Piccolo maar ben aan het twijfellen of ik daar mee moet doorgaan.
Mijn twijfel zit vooral in de wissel besturing ik vind het servo verhaal eigenlijk net te veel van het goede en hou het liever bij elektromagnetischewissel spoelen.
Maarjah die kunnen bv niet op een wissel van Peco.

heeft iemand nog een tip toevallig die het zelfde euvel tegen is gekomen?


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4493
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door spoor65 »

De enige tip die ik geven kan,

zet je twijfels overboord, het is echt niet zo`n kunst en vliegwerk om met servo`s te gaan werken, en het resultaat is zoveel mooier.
daarnaast ook nog eens beduidend voordeliger.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Zo na een lange tijd van afwezigheid ben ik er weer. De baan ligt er nog altijd zo bij als een aantal maanden geleden. Zoals al eerder aangeven waren we op zoek naar een nieuwe woning en die hebben we inmiddels gekocht. En ja met een mooie grote zolder. Alleen moet ik nog ruim anderhalf jaar wachten tot de oplevering. Nu is dit niet zon ramp. Maar de puf om nu verder te bouwen op de huidige zolder is er niet meer. Voorlopig rij ik zo nu en dan nog een rondje over de test opstelling en ga ik verder niets meer ondernemen. Als straks alles in orde is kan ik in de nieuwe woning direct een start maken met een langs de wand opstelling met mooie spiralen aan beide zijden van de baan. Al veel ideeën die ik mooi kan gaan uitwerken op tekening zodat we straks voortvarend te werk kunnen gaan. Tot die tijd blijf ik genieten van al het moois wat jullie op het forum laten zien.

Groetjes.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Vandaag bij de tweedehands zaak hier in de buurt 2 mooie 19" breedbeeld LCD schermen op de kop getikt.

Kan ik straks heerlijk met 2 monitoren werken met koploper etc.

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4641
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Hoontje »

Kijk, toch nog ontwikkeling ! Hoe vordert het nieuwe huis?

Groetjes

Hoontje



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Hallo Hoontje,

Inderdaad toch voortgang, ik kon dit niet laten staan voor 20 euro beide schermen meegenomen.
Ook al hebben de schermen alleen een vga aansluiting dat is voldoende voor bij het spoor. Hangt nu nog een hele oude pc met XP aan die ik nog had staan.
Binnenkort krijg ik een wat snellere dualcore binnen (vorige pc van mn schoonvader)waar gewoon Windows 7 op staat en wellicht dat ook nog wel Windows 10 er op kan.

Met het huis is het nog wachten. Van de 11 woningen moeten er 8 verkocht zijn zodat de vergunning aanvraag de deur uitgaat, pure formaliteit want project is al goed gekeurd door de gemeente. Inmiddels zijn er 4 verkocht en nog 5 in optie. Hoop dat begin januari de rest verkocht wordt dan kan 3 maanden later aan de bouw begonnen worden. Oplevering verwacht ik einde voorjaar/ begin zomer 2017.

Dus ga in die tijd nog wel wat rommelen met mijn test baantje en regelmatig bij Hobby in Praktijk langs in Werkendam. Kan ik daar kijken naar rijdend materieel hahah.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Maurits71 »

spannend Marc. niets zo fijn als een Eigen treinenkamer ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Inderdaad maurits, en jij kan het weten van die trein kamer haha


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Hallo,

Gisteravond weer flink aan het stoeien geweest met de Z21, noujah eigenlijk met de bijgeleverde TP link router. Ik vond het hinderlijk dat wanneer ik wifi verbinding had met de router van de Z21 dat ik dan geen internet signaal had. En in windows kun je niet heel eenvoudig programmas verplchten om een van de twee netwerkkaarten te gebruiken het is of wifi of lan. Dus met een lan kabel van de pc naar de tp link kon ik de Z21 besturen echter zodra ik het wifi activeerde naar mn thuis netwerk kreeg die prioriteit en kon ik de Z21 niet meer zien.

Ik na lang proberen maar even een kabel gelegd van het computerkamertje (netwerkhub) naar zolder en aangesloten op de internet WAN poort. Ik kan daarna gelijk internetten maar met geen mogelijkheid meer in de Z21. Dus tp link maar weer resetten. Ik denk als ik nu eens probeer de Z21 direct met de kabel aan mn thuis netwerk te hangen en dan de pc via wifi in het thuisnetwerk hang mischien werkt dat. En inderdaad alles werkt. Maarjah omdat het wifi signaal op zolder wel een te wensen overlaat wou ik toch een kabel verbinding gaan gebruiken. De Tp link wordt nu gebruikt als netwerk hub voor de kabels. Lan kabel van thuisnetwerk in lan poort 1. pc in lan poort 2. Z21 in lan poort 3. Dit werkt allemaal netjes.
Maar ik wou meer, aangezien ik met diverse mobiele apparaten de Z21 aanstuur wou ik een stabiele wifi verbinding. Via de site van tp link uitgezocht hoe ik het routertje als accespoint kon instellen en verhip het werkt. Ik heb nu zodra ik de spanning op zolder aanzet dus alles netjes verbonden in het thuis netwerk met een appart wifi signaal voor de treinbaan welke wel gewoon in het thuis netwerk valt.

Was even werk en uitzoeken maar alles werkt zoals ik het wil. Nu alleen nog even een definitieve netwerk kabel naar zolder maken voor die anderhalf jaar dat we hier nog moeten blijven wonen zal ik de vrouw maar niet lastig vallen met een losse netwerkkabel door de computerkamer, overloop naar zolder hahah. Na ruim 6 maanden gisteren voor het eerst weer even met koploper gereden op de baan. Maandag maar even de nieuwe handleiding printer van koploper en is op het gemak lekker doorbladeren om alle ins en outs weer tot me te nemen.
Wellicht dat ik dan binnen kort mn testbaantje nog wat ga uitbreiden om wat meer rijmogelijkheden te krijgen in koploper. Kan nu maar 1 kan oprijden aangezien de andere loc anders op een compleet rondje van de ander moet wachten.

Voor nu ik ga aan de gang met het trekken van een cat6 netwerk kabel door diverse wanden en het plafond.

Groetjes


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Wimpie
Berichten: 267
Lid geworden op: 29 jan 2010 23:41
Locatie: Veenendaal

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Wimpie »

Kost wat tijd Marc, maar dan heb je ook wat.
Suc6 met koploper.
Heb je vragen je weet inmiddels de HIP te vinden.

Groet,

Wim


Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Hallo een korte update,

Afgelopen zaterdag op de beurs in Houten nog wat extra stukjes rail gehaald zodat ik een tweede inhaal spoor kan maken tegenover het bestaande inhaalspoor.
Ik kwam toch nog enkele pas stukjes te kort dus zondag nog even bij Wsum in waalwijk de ontbrekende stukken opgehaald.

Echter heb ik nog geen puf gehad,(griepig) om de boel te gaan aansluiten, wellicht komend weekend wel.

Wel heb ik inmiddels besloten dat als ik in 2017 ga beginnen aan de nieuwe baan in het nieuwe huis dat ik dan verder ga met Kato rails ipv Fleischmann Piccolo.
Vooral de prijs heeft de doorslag gegeven, maar ook de rij eigenschappen zijn erg goed ben ik al wel achter gekomen.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Z21

Bericht door Marcvane86 »

Vandaag wederom een nieuwe aanwinst in mijn collectie een Fleischmann Piccolo 7355 BR 101 027-1.

Afbeelding

Echter om hem digitaal te maken heb ik helaas niet genoeg aan de Kuehn N025P die ik nog had liggen.
Heb hem er wel even mee laten rijden echter kan de kap er dan niet op aangezien de decoder dan ongeveer 6mm boven de lok uitsteekt.
Fleischmann heeft de 6 pin connector mooi aan de zijkant weggewerkt en dan verticaal. Dus maar even opzoek naar een 6pin decoder met draad tussen de stekker en de decoder zelf. Om niet met een hele oude fleischmann 6839 Twin decoder te hoeven gaan werken maar even verder zoeken.
Ik kom dan eigenlijk uit op de ESU LokPilot micro V4.0 DCC 6-pin NEM 651 met kabel (54684).

Afbeelding

Is dit volgens jullie een goede decoder?? Heb tot nu toe alleen maar Kuehn N045P in het rijdende materieel zitten.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Plaats reactie