Probleem op marktplaats
Probleem op marktplaats
Hoi,
Ik wil even jullie mening (en wellicht hulp/advies).
Ik koop bestwel veel treinen en wagens. Veel hiervan via marktplaats en nog nooit ging er wat fout.
Tuurlijk wel eens een missend buffertje gehad of een loc die in moest rijden maar de verkopers boden altijd excuses en meestal zelfs compensatie.
Nu ff niet alleen. Ik heb een tweetal loc s gekocht van iemand die veel op mp handelt.
Hij had meerdere versies en kleuren van dit type loc in de verkoop. Ik heb er twee gekocht:
Een rode (vermeld als nieuwstaat, hij had er 1 in de verkoop) en een ozeanblau/beige (tevens nieuwstaat) alleen hier had hij er twee van: een oude uitvoering met ZWARTE pantografen en een nieuwere met RODE pantografen. Beide uitvoering stonden in één adv en waren apart gefotografeerd. In de tekst stond ook "of nr met rode pantografen"
Alles zat in verkeerde doosjes, maar bij andere advertenties kwam ik die doosjes weer tegen
Ik mailde dat ik de rode loc en de blauwwitte loc mét RODE pantografen wou kopen. En dat ik graag wou dat hij ze in de doosjes met de juiste artikelnrs zou doen.
Prima, kreeg antwoord dat dat allemaal kon en hij vroeg mij welke van de locs on welke doosjes hoorde. Ik antwoorde dat de rode in doosje...moest en de blauwwitte in doosje... De rode panto's noemde ik nu niet. Had ik al gedaan en nu was puur de vraag welke van 'mijn' locs in welke doosje moesten.
Later vóór hij had verzonden mailde ik nog even of het gereserveerd kon worden en of de rode een blauwwitte mét RODE panto's nog in de goede sdoosjes waren beland. Was allemaal verpakt aan der hand van de eerdere mail zei hij.
Je raadt het al. Pakje komt aan met rode loc en de OUDE blauwwitte met ZWARTE panto's.
ik mailde gelijk naar hem en vroeg om de loc om te ruilen. Daarbij bood ik aan om beide 1x verzending voor de rekening te nemen. Ik ben de beroerdste niet en een foutje is menselijk.
Nou de loc met RODE pantoos was plots verkocht en toen ik mailde dat ik dan zelf wel verder zou zoeken en de loc graag terug wilde sturen zei hij dat ie dat niet wou "ik neem hem niet terug omdat ik de loc verpakt heb aan der hand van het mailtje over de doosjes". Oftewel de ENIGE mail waarin ik NIET de rode pantoos noemde...
Vond ik beetje lullig...
Bovendien reedt de rode loc voor geen meter (nog steeds rot trwns) en had hij een kapotte koppeling. Daar deed ik niet moeilijk over. Eerder kocht ik mijn 8delige roco schurzenset bij hem. Hiervan waggelen een aantal wagens vermoedelijk door kromme asjes. Heb ik ook niet moeilijk over gedaan.
Wat vinden jullie? Zeik ik? ("Je heb toch een loc gehad alleen nét iets andere versie") of heb ik gelijk? ("Je hebt duidelijk aangegeven wat je wou kopen en hij heeft iets anders verstuurd!")
De man zijn adres heb ik via google kunnen achterhalen (just in case...)
Maar ik ik heb dus nog nooit eerder met dit bijltje gehakt (niet echt oplichting, maar ook zeker niet netjes...)
Advies is welkom!
Ik wil even jullie mening (en wellicht hulp/advies).
Ik koop bestwel veel treinen en wagens. Veel hiervan via marktplaats en nog nooit ging er wat fout.
Tuurlijk wel eens een missend buffertje gehad of een loc die in moest rijden maar de verkopers boden altijd excuses en meestal zelfs compensatie.
Nu ff niet alleen. Ik heb een tweetal loc s gekocht van iemand die veel op mp handelt.
Hij had meerdere versies en kleuren van dit type loc in de verkoop. Ik heb er twee gekocht:
Een rode (vermeld als nieuwstaat, hij had er 1 in de verkoop) en een ozeanblau/beige (tevens nieuwstaat) alleen hier had hij er twee van: een oude uitvoering met ZWARTE pantografen en een nieuwere met RODE pantografen. Beide uitvoering stonden in één adv en waren apart gefotografeerd. In de tekst stond ook "of nr met rode pantografen"
Alles zat in verkeerde doosjes, maar bij andere advertenties kwam ik die doosjes weer tegen
Ik mailde dat ik de rode loc en de blauwwitte loc mét RODE pantografen wou kopen. En dat ik graag wou dat hij ze in de doosjes met de juiste artikelnrs zou doen.
Prima, kreeg antwoord dat dat allemaal kon en hij vroeg mij welke van de locs on welke doosjes hoorde. Ik antwoorde dat de rode in doosje...moest en de blauwwitte in doosje... De rode panto's noemde ik nu niet. Had ik al gedaan en nu was puur de vraag welke van 'mijn' locs in welke doosje moesten.
Later vóór hij had verzonden mailde ik nog even of het gereserveerd kon worden en of de rode een blauwwitte mét RODE panto's nog in de goede sdoosjes waren beland. Was allemaal verpakt aan der hand van de eerdere mail zei hij.
Je raadt het al. Pakje komt aan met rode loc en de OUDE blauwwitte met ZWARTE panto's.
ik mailde gelijk naar hem en vroeg om de loc om te ruilen. Daarbij bood ik aan om beide 1x verzending voor de rekening te nemen. Ik ben de beroerdste niet en een foutje is menselijk.
Nou de loc met RODE pantoos was plots verkocht en toen ik mailde dat ik dan zelf wel verder zou zoeken en de loc graag terug wilde sturen zei hij dat ie dat niet wou "ik neem hem niet terug omdat ik de loc verpakt heb aan der hand van het mailtje over de doosjes". Oftewel de ENIGE mail waarin ik NIET de rode pantoos noemde...
Vond ik beetje lullig...
Bovendien reedt de rode loc voor geen meter (nog steeds rot trwns) en had hij een kapotte koppeling. Daar deed ik niet moeilijk over. Eerder kocht ik mijn 8delige roco schurzenset bij hem. Hiervan waggelen een aantal wagens vermoedelijk door kromme asjes. Heb ik ook niet moeilijk over gedaan.
Wat vinden jullie? Zeik ik? ("Je heb toch een loc gehad alleen nét iets andere versie") of heb ik gelijk? ("Je hebt duidelijk aangegeven wat je wou kopen en hij heeft iets anders verstuurd!")
De man zijn adres heb ik via google kunnen achterhalen (just in case...)
Maar ik ik heb dus nog nooit eerder met dit bijltje gehakt (niet echt oplichting, maar ook zeker niet netjes...)
Advies is welkom!
Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
>MIJN VITRINE<
Re: Probleem op marktplaats
Je hebt groot gelijk dat je hiermee niet akkoord gaat. Als je bij de supermarkt sinaasappels wil kopen en je krijgt mandarijnen, ga je daarmee ook niet akkoord. Ja maar, ze zijn allebei oranje. Lulkoek. Ik zou er zeker werk van maken.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ik heb ooit ook eens een discussie met iemand gehad. Die bood een Tenderlokomotive. (BB II, K.Bay. Sts.B.) Mallet loc aan Minitix 12319. status "nieuw".
Dus nieuw bij mij is nieuw.. en niet zo goed als nieuw of nieuw staat. Dus ik vraag, naar mijn idee terecht. of hij het locje recentelijk had gekocht en of er nog garantie op zat. ( normale vraag toch als je iets als nieuw omschrijft). Krijg ik als antwoord, of ik er ook nog een service beurt bij wil hebben?
Raar antwoord op een normale vraagt zeg ik.... krijg ik een hele pissed of mail terug..
laat maar.. geen interesse meer. Lijkt mij niet dat een echte modelbaan liefhebber zo reageert.
Dus heb het laten schieten. vertrouwde het niet
Dus nieuw bij mij is nieuw.. en niet zo goed als nieuw of nieuw staat. Dus ik vraag, naar mijn idee terecht. of hij het locje recentelijk had gekocht en of er nog garantie op zat. ( normale vraag toch als je iets als nieuw omschrijft). Krijg ik als antwoord, of ik er ook nog een service beurt bij wil hebben?

Raar antwoord op een normale vraagt zeg ik.... krijg ik een hele pissed of mail terug..
laat maar.. geen interesse meer. Lijkt mij niet dat een echte modelbaan liefhebber zo reageert.
Dus heb het laten schieten. vertrouwde het niet
Eerste N-spoor project: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8689
N-spoor in a Bottle viewtopic.php?f=14&t=13191
Merk : Minitrix
Soort systeem : Digitaal
Tijdperk: I / II
N-spoor in a Bottle viewtopic.php?f=14&t=13191
Merk : Minitrix
Soort systeem : Digitaal
Tijdperk: I / II
Hoi Merijn,
Ik heb hier een keer een hooglopende issue mee gehad
Zo ver dat ik de "beste" man graag hoog tegen de muur had laten spartelen bij zijn str...
Blijkt dus dat je op Marktplaats geen enkel recht heb op compensatie of terugname
Eenmaal gekocht is gekocht, rest is coulance!
Tenzij expliciet in de communicatie (aantoonbaar) afgesproken
En dan moet je het zelf voor laten komen als het er op aan komt
Daar zit je als hobbyist dus echt niet op te wachten!!!!
In dit geval sta je in je gelijk, het staat in de communicatie ketting
Dus de koper is hier "verplicht" zich te houden aan de koop, anders kan die rechtmatig ontbonden worden
Ook al sta je in je recht en heb je gelijk zoals nu
Als de verkopende partij zich star op stelt..., ben je zuur of moet je het hoog gaan spelen...
Dat is dus de reden waarom ik nooit meer zaken ongezien koop (behalve bij forum leden die hier al een tijdje vertoeven, neem aan dat je je maten ook niet naait...
)
Mijn 2 cent en heel veel succes!!!
Dit zuigt...
Mvg,
Ad
Ik heb hier een keer een hooglopende issue mee gehad
Zo ver dat ik de "beste" man graag hoog tegen de muur had laten spartelen bij zijn str...
Blijkt dus dat je op Marktplaats geen enkel recht heb op compensatie of terugname
Eenmaal gekocht is gekocht, rest is coulance!
Tenzij expliciet in de communicatie (aantoonbaar) afgesproken
En dan moet je het zelf voor laten komen als het er op aan komt
Daar zit je als hobbyist dus echt niet op te wachten!!!!

In dit geval sta je in je gelijk, het staat in de communicatie ketting
Dus de koper is hier "verplicht" zich te houden aan de koop, anders kan die rechtmatig ontbonden worden
Ook al sta je in je recht en heb je gelijk zoals nu
Als de verkopende partij zich star op stelt..., ben je zuur of moet je het hoog gaan spelen...
Dat is dus de reden waarom ik nooit meer zaken ongezien koop (behalve bij forum leden die hier al een tijdje vertoeven, neem aan dat je je maten ook niet naait...

Mijn 2 cent en heel veel succes!!!
Dit zuigt...
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
wel nu ben ik niet op de hoogte van de Nederlandse wetgeving echter volgens mij betaat er wel degelijk regelgeving dat je moet krijgen wat je besteld en anders mag je het retourneren met een volledige compensatie.
de rechtswinkel kan hier heel snel uitsluitsel over geven.
de rechtswinkel kan hier heel snel uitsluitsel over geven.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Precies de reden waarom ik nooit meer iets op Marktplaats koop wat ik niet zelf kan ophalen.
Ik heb een dergelijk verhaal ook iets te vaak meegemaakt.
überhaupt koop ik geen modelspoorspul zonder het zelf gezien te hebben. Uitzondering dan hier op het forum bij de vertrouwde bezoekers...
Voor de rest haal ik het altijd op, of ik koop het niet.
Ik heb een dergelijk verhaal ook iets te vaak meegemaakt.
überhaupt koop ik geen modelspoorspul zonder het zelf gezien te hebben. Uitzondering dan hier op het forum bij de vertrouwde bezoekers...
Voor de rest haal ik het altijd op, of ik koop het niet.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
-
- Moderator
- Contacteer:
Neem nogmaals contact op met verkoper mst uitdrukkelijk verzoek de goederen om te wisselen.
Lees ook de voorwaarden op MP en neem met hen contact op als het geschil blijft.
Laat je informeren bij de rechtswinkel over regelgeving en mogelijkheden.
Succes
Lees ook de voorwaarden op MP en neem met hen contact op als het geschil blijft.
Laat je informeren bij de rechtswinkel over regelgeving en mogelijkheden.
Succes
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hij antwoord inmiddels weer. Had aangegeven dat ik flexibel ben vwb een oplossing maar wel een oplossing verwacht omdat ik nu met een loc zit die ik niet hoef en waar ik niet voor gekozen heb.
Had ook nog aangegeven dat geld terug niet eens perse hoeft. Een andere loc oid is ook goed. Hij heeft genoeg immers.
Thnx voor jullie input!!
Had ook nog aangegeven dat geld terug niet eens perse hoeft. Een andere loc oid is ook goed. Hij heeft genoeg immers.
Thnx voor jullie input!!
>MIJN VITRINE<
>MIJN VITRINE<
-
- Elektronica/Commercieel
MP kopen is inderdaad klote. Had vorige week een nette BR23 gekocht voor 80 euro. Hij zou goed Lopen.
Inderdaad model zag er goed uit bleek niet dat het drijfwerk muurvast zat. Ik die man gemaild. Haalt hij zijn schouders op " snap er niks van, hij reed goed"
Inmiddels zelf maar opgelost. Wijze les. Gewoon in houten kijken voor tweede hands
Groetjes
Inderdaad model zag er goed uit bleek niet dat het drijfwerk muurvast zat. Ik die man gemaild. Haalt hij zijn schouders op " snap er niks van, hij reed goed"
Inmiddels zelf maar opgelost. Wijze les. Gewoon in houten kijken voor tweede hands
Groetjes
Ik begrijp dat de meesten van jullie niet op marktplaats kopen en als je daar al koopt het alleen ophaalt... Hebben jullie zo veel slechte ervaringen?
Ik moet wel zeggen dat bijna alles uit mijn collectie (Zeker 2/3) van marktplaats komt (verstuurd) en bijna altijd gaat t goed. Mijne enige eerdere échte domper kwam van een Catawiki veiling. Was nota bene een winkel! (De GG1 loc)
Ik heb wel vaak ergernissen op marktplaats maar meestal juist met de 'kopers'. Nep bieden, niet op komen dagen, niet het fatsoen hebben om een (nette) mail te beantwoorden etc.
Ik vraag bij het kopen indien de foto's niet héél duidelijk zijn altijd extra foto's. Ik vraag altijd specifiek of de spullen echt compleet vrij van gebruikssporen zijn en probleemloos rijden en geheel origineel zijn.
Soms mis je wel eens een buffertje maar dan is easy op te lossen. Soms moet er ergens olie in, tja, het is 2ehands.
Feit is dat zonder marktplaats ik niet de spullen had die ik nu heb. Mn grootste mazzeltjes/superkooptjes komen allen van marktplaats.
Ik hoop dat het probleem nu met de verkeerde loc nog opgelost wordt en dan dat het daarna weer lekker goed blijft gaan
Ik moet wel zeggen dat bijna alles uit mijn collectie (Zeker 2/3) van marktplaats komt (verstuurd) en bijna altijd gaat t goed. Mijne enige eerdere échte domper kwam van een Catawiki veiling. Was nota bene een winkel! (De GG1 loc)
Ik heb wel vaak ergernissen op marktplaats maar meestal juist met de 'kopers'. Nep bieden, niet op komen dagen, niet het fatsoen hebben om een (nette) mail te beantwoorden etc.
Ik vraag bij het kopen indien de foto's niet héél duidelijk zijn altijd extra foto's. Ik vraag altijd specifiek of de spullen echt compleet vrij van gebruikssporen zijn en probleemloos rijden en geheel origineel zijn.
Soms mis je wel eens een buffertje maar dan is easy op te lossen. Soms moet er ergens olie in, tja, het is 2ehands.
Feit is dat zonder marktplaats ik niet de spullen had die ik nu heb. Mn grootste mazzeltjes/superkooptjes komen allen van marktplaats.
Ik hoop dat het probleem nu met de verkeerde loc nog opgelost wordt en dan dat het daarna weer lekker goed blijft gaan

>MIJN VITRINE<
>MIJN VITRINE<
-
Ik heb tot nu toe nauwelijks slechte ervaringen met kopen op marktplaats. Ik haal dan ook bijna altijd alles op wat ik koop. Alleen spul verkopers waar ik al jaren koop en/of waarbij ik niet of nauwelijks risico loop zoals grote partijen poppetjes en zo laat ik wel ongezien verzenden.
Maar locs die moeten kunnen rijden haal ik altijd op anders koop ik ze niet.
Groetjes Michiel
Maar locs die moeten kunnen rijden haal ik altijd op anders koop ik ze niet.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Persoonlijk nooit geen noemenswaardige problemen gehad met Marktplaats aankopen.
De meeste aankopen doe ik overigens wel bij bekende verkopers, in die zin, dat ze al jaren aanbieden.
Daar betaal je dan misschien net even meer dan bij de af en toe verkoper, maar kom je zelden tot nooit van een koude kermis thuis.
Wat ik bij locjes standaard vraag, ook al is het te ver weg om op te halen, of ik het kan afhalen en de loc rijdend kan testen.
Indien dit niet kan, einde verhaal, geen deal, als daar direct een spontaan, zeker, dat kan, op als antwoord komt,
dan zit je in 99% van de gevallen gewoon goed.
Iemand die je rommel wil aansmeren, zal je niet uitnodigen om het eerst te komen testen.
En dan is er altijd wel een reden om het alsnog te laten verzenden.
mvg
Freddy
De meeste aankopen doe ik overigens wel bij bekende verkopers, in die zin, dat ze al jaren aanbieden.
Daar betaal je dan misschien net even meer dan bij de af en toe verkoper, maar kom je zelden tot nooit van een koude kermis thuis.
Wat ik bij locjes standaard vraag, ook al is het te ver weg om op te halen, of ik het kan afhalen en de loc rijdend kan testen.
Indien dit niet kan, einde verhaal, geen deal, als daar direct een spontaan, zeker, dat kan, op als antwoord komt,
dan zit je in 99% van de gevallen gewoon goed.
Iemand die je rommel wil aansmeren, zal je niet uitnodigen om het eerst te komen testen.
En dan is er altijd wel een reden om het alsnog te laten verzenden.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Ja, dat laatste trucje pas ik ook vaak toe.
Das een goeie en voorkomt sowieso échte oplichting!
Das een goeie en voorkomt sowieso échte oplichting!
>MIJN VITRINE<
>MIJN VITRINE<
Ook ik koop wel eens op MP, maar wel bijna altijd bij bekenden zoals Jan uit Almere, Treinofieltje uit de Lier en nog een paar. Ook op Ebay Duitsland ben ik aktief en daar heb ik ook nog nooit rottigheid gehad, wel gaan al mijn betalingen via Paypall. Eénmaal een lok teruggestuurd na een mailwisseling en kreeg geld plus porto retour en éénmaal een gedeelte van de prijs maar de lok behouden.
Bij particulieren doe ik bijna niks als het meer dan 25 euro kost, dan kan ik er ook geen buil aan vallen.
Dus : BLIJF VOORZICHTIG OP MARKTPLAATS, EN WEET MET WIE JE HANDELT!
Ebay en de meer als bekend staande MP-ers gaan altijd goed!
En anders op een beurs waar je, wat Spoor65 ook zegt, kunt testen.
Succes met de handel allemaal.
Groet Bart
Bij particulieren doe ik bijna niks als het meer dan 25 euro kost, dan kan ik er ook geen buil aan vallen.
Dus : BLIJF VOORZICHTIG OP MARKTPLAATS, EN WEET MET WIE JE HANDELT!
Ebay en de meer als bekend staande MP-ers gaan altijd goed!
En anders op een beurs waar je, wat Spoor65 ook zegt, kunt testen.
Succes met de handel allemaal.
Groet Bart
-
Als we toch goede handelaren gaan noemen, ik heb al heel veel gekocht bij John Kodde uit Borne. Hij is inmiddels trouwens onder vele namen actief omdat hij zoveel verschillende spullen verkoopt. Als er iets is of dreigd te zijn lost hij het altijd netjes op en verzenden gaat ook altijd heel professioneel in kartonnendoosjes die door de brievenbus passen. En ieder artikel dat hij te koop heeft heeft ook een eigen administratie nummer zodat er ook geen verwarring ontstaat als je iets van hem wil kopen.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Wij kopen ook veel bij marktplaats. Grote problemen hebben we nog niet gehad.
wim
wim
Ik heb 1x een issue gehad met iemand op marktplaats. Deze beste heer had 2 wagonnetjes op marktplaats aangeboden, netjes gekocht, maar niet vermeld dat er een aantal gebreken zijn. Hem hierop aangesproken en na enige mailwisseling toch terug kunnen sturen en netjes geld terug. Vind dit netjes opgelost.
Verkoop zelf ook via Marktplaats (H@ppygface) en nog nooit gezeik gehad, wanneer er goeie en duidelijk correspondentie is, dan is vaak vertrouwen. Ook vele aankopen gedaan, nooit geen gezeur, netjes geleverd, juist product zoals is vermeld in advertentie.
Ook aardig deel van me collectie komt uit Duitsland, Winkels en particulieren via Ebay... nooit een miskoop gehad. Nu check ik wel
op meer details van de aanbieders op Ebay, maar heb denk geluk ermee gehad.
Succes allemaal.
Gr Ferry
Verkoop zelf ook via Marktplaats (H@ppygface) en nog nooit gezeik gehad, wanneer er goeie en duidelijk correspondentie is, dan is vaak vertrouwen. Ook vele aankopen gedaan, nooit geen gezeur, netjes geleverd, juist product zoals is vermeld in advertentie.
Ook aardig deel van me collectie komt uit Duitsland, Winkels en particulieren via Ebay... nooit een miskoop gehad. Nu check ik wel
op meer details van de aanbieders op Ebay, maar heb denk geluk ermee gehad.
Succes allemaal.
Gr Ferry
NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Http://www.happyface.be
Update:
Hijs akkoord
De loc mag terug en ikzoek wat anders uit.
Thnx voor de adviezen etc!
Hijs akkoord

De loc mag terug en ikzoek wat anders uit.
Thnx voor de adviezen etc!
>MIJN VITRINE<
>MIJN VITRINE<
-
- Contacteer:
Ook ik zit nu met een verkoper die na betaling niet meer reageert, inmiddels 72 uur verstreken na overmaken van het geld naar hem.
Terwijl er overeen gekomen was dat hij bij ontvangst van de betaling dit zou melden en daarna gelijk naar de post zou gaan en dat per mail ook nog even te bevestigen. Ook mail antwoord kwam na een uur of 3 elke keer wel met details/antwoorden op mijn vragen.
Gisteravond al een mail gestuurd of de betaling was aangekomen en dat ik graag die avond nog even reactie vernam. Helaas niets gehoord.
Aangezien we een beetje in een rare week zitten met verlof/ langweekend geef ik hem tot dit weekend de tijd om reactie te geven.
Zaterdagavond stuur ik een mail dat ik voor maandag reactie verlang en anders aangifte doe bij de politie.
Het gaat gelukkig maar om 18,45 maar het principe vind ik het ergste.
Ik heb wel het iban nummer voor overmaken bij politie.nl gecontroleerd en de naam gezocht en geen hits gekregen.
Inmiddels wel het adres uit de marktplaats advertentie even opgeslagen voor evt confronteren via telefoon op het huisadres of een bezoekje.
Mocht ik niks meer vernemen zal ik na dit weekend ook hier op het forum aangeven welke verkoper het betreft. Doe dit nu nog niet aangezien het ook nog goed kan komen door een plotselinge tussenkomst bij de wederpartij.
Gr marc
Terwijl er overeen gekomen was dat hij bij ontvangst van de betaling dit zou melden en daarna gelijk naar de post zou gaan en dat per mail ook nog even te bevestigen. Ook mail antwoord kwam na een uur of 3 elke keer wel met details/antwoorden op mijn vragen.
Gisteravond al een mail gestuurd of de betaling was aangekomen en dat ik graag die avond nog even reactie vernam. Helaas niets gehoord.
Aangezien we een beetje in een rare week zitten met verlof/ langweekend geef ik hem tot dit weekend de tijd om reactie te geven.
Zaterdagavond stuur ik een mail dat ik voor maandag reactie verlang en anders aangifte doe bij de politie.
Het gaat gelukkig maar om 18,45 maar het principe vind ik het ergste.
Ik heb wel het iban nummer voor overmaken bij politie.nl gecontroleerd en de naam gezocht en geen hits gekregen.
Inmiddels wel het adres uit de marktplaats advertentie even opgeslagen voor evt confronteren via telefoon op het huisadres of een bezoekje.
Mocht ik niks meer vernemen zal ik na dit weekend ook hier op het forum aangeven welke verkoper het betreft. Doe dit nu nog niet aangezien het ook nog goed kan komen door een plotselinge tussenkomst bij de wederpartij.
Gr marc
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Marc.
Naam op het forum plaatsen van verkoper, die afspraken niet na komt, is nooit verstandig.
Zeker al niet als je aangifte wilt gaan doen.
Natuurlijk snap ik dat je ons wilt behoeden van,
maar vergeet niet, dat iemand pas schuldig is, als het bewezen is.
Naam en toenaam voor die tijd bekend maken kan je alleen maar zelf in moeilijkheden brengen.
Op moment dat blijkt dat er beslist geen opzet in spel was,
dan heeft hij wel gelijk een zaak tegen jouw, omdat jij zijn naam te grabbel hebt gegooid.
mvg
Freddy
Naam op het forum plaatsen van verkoper, die afspraken niet na komt, is nooit verstandig.
Zeker al niet als je aangifte wilt gaan doen.
Natuurlijk snap ik dat je ons wilt behoeden van,
maar vergeet niet, dat iemand pas schuldig is, als het bewezen is.
Naam en toenaam voor die tijd bekend maken kan je alleen maar zelf in moeilijkheden brengen.
Op moment dat blijkt dat er beslist geen opzet in spel was,
dan heeft hij wel gelijk een zaak tegen jouw, omdat jij zijn naam te grabbel hebt gegooid.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
- Contacteer:
Jah daar heb je gelijk in Freddy, echter hou ik dit wel voor ogen.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas
-
- Contacteer:
Boek is geleverd op een aparte manier laten we het daar maar op houden.
Mijn eerdere bericht heb ik net maar verwijderd om een eventueel vervolg traject niet te dwarsbomen.
Mijn eerdere bericht heb ik net maar verwijderd om een eventueel vervolg traject niet te dwarsbomen.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas
Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas
Hou er ook rekening mee dat de overschrijving van geld van en naar ook wel tijd nodig heeft .
Heb het namelijk mee gemaakt van ABN naar ING dat duurt soms 3 dagen voor het geld er is .
m.v.g. Sjaak
Heb het namelijk mee gemaakt van ABN naar ING dat duurt soms 3 dagen voor het geld er is .
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Marc,
Als je idd niet hebt afgesproken over de manier van levering , dus specifiek postnl. om ff een voorbeeld te noemen,
staat het de verkoper natuurlijk vrij om elke daarvoor beschikbare bezorg organisatie te kiezen, dat kan dus ook dhl zijn, of een stadspost dienst welke in samenwerking met andere stad/regio postdiensten toch landelijke dekking heeft.
Nadeel daarvan is natuurlijk dat het een heel ander en vaak veel langer traject oplevert, met als gevolg dat iets gerust een week onderweg kan zijn.
Of misschien heeft hij wel familie in de buurt bij je wonen en dacht, ik ben toch vlak bij hem in de buurt, en gooi het zelf dan wel in de bus en heeft daarna nog ff een lekker ijsje gekocht van jouw verzendkosten
mvg
Freddy
Als je idd niet hebt afgesproken over de manier van levering , dus specifiek postnl. om ff een voorbeeld te noemen,
staat het de verkoper natuurlijk vrij om elke daarvoor beschikbare bezorg organisatie te kiezen, dat kan dus ook dhl zijn, of een stadspost dienst welke in samenwerking met andere stad/regio postdiensten toch landelijke dekking heeft.
Nadeel daarvan is natuurlijk dat het een heel ander en vaak veel langer traject oplevert, met als gevolg dat iets gerust een week onderweg kan zijn.
Of misschien heeft hij wel familie in de buurt bij je wonen en dacht, ik ben toch vlak bij hem in de buurt, en gooi het zelf dan wel in de bus en heeft daarna nog ff een lekker ijsje gekocht van jouw verzendkosten

mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2