Bob,
Ik heb wat profieltjes van Evergreen, bijvoorbeeld die I-profielen. Uiteraard heb ik de verpakking al weer weggegooid, maar ik meen dat die 3 mm waren. Het dunne plaatje is niet van Evergreen ('maar in die bak ernaast'

) want Evergreen vraagt mij een beetje veel voor een plaatje plastic. De grovere profielen, namelijk de 'onzichtbare' balk' is een 4 mm massief plastic profiel, wederom uit de bak naast de Evergreen profielen, evenals de forsere staanders. Dit zijn plastic H-profielen. Lastig te snijden, maar goed stevig. Styreen werkt net wat prettiger maar is ook buigzamer. De hele flikkerse zooi liet zich goed in elkaar lijmen met secondenlijm.
@de rest,
Dank maar weer! Ik ben ook wel content met het resultaat, en dat terwijl ik eigenlijk een hekel heb aan zelfbouw. Het is nu wel dusdanig wat ik voor ogen had. Die perrons gaven de boel al wat meer cachet maar met die gare overkappingen is het weer zo'n niksnuttig schraal duitsch Haltestelletje geworden. Nu nog naambordjes, bankjes, en al die andere rommel die op zo'n station hoort, maar gelukkig kan ik nu ook het stationsgebouwtje gaan plaatsen. Man man, nog even en ik heb nóg een bijzettafel nodig voor al mijn bouwspullen.
Oja, voor ik het vergeet....nog een paar plaatjes van de stand van zaken.
De dikke, zelfs grove staanders....
En de overkapping, al wat bijgewerkt met poedertjes. Je ziet dat rond de trapneergang de andere profieltjes staan....net zoals bij mijn voorbeeld.
Dit is wat de toekomstige machinisten zo'n beetje gaan zien... (en begin nou niet over die wagon die voorbij de vrijbalk staat en dat dat een rijtuig heet en niet zomaar eentje maar een AvbmzlangRSsttss89-11 en dat dat écht niet kan en gevaarlijk en wat nou als en bla. Die. Bla.

)
Een plaatje vanaf de kerk....kan niet wachten om die rivier te gaan zitten bouwen.....
Andere Seite....ja.....
Ohja! En het eerste wegverkeer is gesignaleerd. Zo druk als het iets verderop in het Rijndal is bij vriend Ron met zijn Brummenbach is het natuurlijk nog niet. Maar mocht de bestemming van deze truckert toevallig daar zijn zit het wel goed qua lading. Wie dan nog niet genoeg heeft moet even wachten tot ik de Kleine Feigling LKW van de A40 t.h.v.. Duisburg-Beksheim heb afgetrokken!
Nou, beetje groenen dan maar weer straks.
J.