[Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 308
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door [Patrick] »

zo'n cadeautje heb ik ook gekregen van mijn lief! Mijn lief, niet jou lief... En eigenlijk moest ik hem zelf betalen... anyway... hij werkt goed :D


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (7x), OC32 (6x), DTC (1x) | iTrain 4.x Pro | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouwen uitbreiding Schaduw

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Kleine update qua foto's, vandaag zo druk geweest met van alles, dat ik aan het nemen van foto's niet toegekomen ben. :oops:
Module Station Rijen zit op zijn plaats en is aangesloten op [Module Venneweg] en [Module Keerlus]. Die laatste is ook voorzien van rails. Helaas lukte het niet om een wissel te plaatsen om het spoor richting Oosterhout ook aan te sluiten. Dat is nu een kopspoortje geworden dus :D

Toen was het grote moment daar, zou er een trein een ronde kunnen rijden?

Het antwoord: (natuurlijk) NEE :evil:

Wat bleek, de adresseringen van de bezetmelders en blokken waren precies gespiegeld. I-train had er geen zin in, dus reed de trein netjes naar boven, aangekomen bij het scenery gedeelte stond hij gelijk stil.
Vreemde was dat na het invoeren van de juiste adressen, de polariteit van de verschillende blokken ook anders leek te zijn. Waar sommige 'normaal' waren, moesten ze nu opeens op 'geïnverteerd' gezet worden en vice versa...
Maar toen dat allemaal gedaan was, heeft er een trein vanaf het Schaduwstation naar de Keerlus gereden en terug. :D :D :D
Heuh, terug tot halverwege de helix :oops: . Daar kreeg ik een hele vage storing. Als de lok naar beneden reed, viel de spanning steeds weg. I-train liet de trein stilvallen en gaf dan weer vol gas en dat heel snel na elkaar. Maar naar boven rijden was geen probleem?? Van de week dus verder testen en bekijken.

Hieronder nog enkele foto's over hoe het geheel er nu bij staat...

Afbeelding

Doorkijkje v.a. [Module Keerlus] richting [Module Station Rijen]...

Afbeelding

Overzicht hoe de baan er nu bij staat. Wat een bakbeest is het eigenlijk ook! :o

Wat moet er nu nog gebeuren voor Lochem?

Nou, testrijden en wat kleine werkjes. De staanders worden nog eens netjes rood afgelakt, er komt een extra pootje onder baan, omdat hij toch wat doorzakt en ik zal wat scenery moeten herstellen na het slijpen van secties... Best te doen :lol:

Tot over 2 weken in Lochem!

Groetjes,

Hoontje



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoorLOCHEM 2

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Terwijl de voorbereidingen voor Lochem 2015 nog in volle gang zijn, ben ik ondertussen bezig met een nieuwe studie naar Station Rijen tussen 1965 en 1995.

Waarom? Dat heb je toch allang een keer gedaan? was ook de opmerking hier thuis.

Sterker nog, er is al een gehele module Station Rijen en die is komende weken te zien op de verschillende beurzen!

Maar, zoals reeds in juli al opgemerkt, is deze module eigenlijk zo goed en wel aan het eind van zijn latijn. Het vaak verplaatsen thuis, het vlakbij de keuken staan, het gebruik van andere (bouw)materialen dan de nieuwere modules, maken dat deze module echt aan vervanging toe is wat mij betreft.

Tijdvak studie en spoorplan keuze:


Om in de stijgende lijn voort te gaan, ben ik dus vanaf 0 begonnen met het plannen en bestuderen van het stationsgebied in het tijdvak 1965 - 1995. Waarom die 30 jaar? Simpel, omdat er in die periode veel bouwtekeningen voorhanden zijn en bij het maken van de foto's in real-life nu nog veel sporen terug te vinden zijn van hoe het er (inmiddels 50 jaar (!) geleden) uitzag.

Momenteel is mijn baan gepland in de periode rond 1990 - 1993. De tijd waarin ik kennismaakte met het emplacement en de NS/DE2400's die tijdens de nadagen van dit lijntje er dienst deden.
Het geheel is redelijk recht-toe-recht-aan anno 1990 met 3 sporen door het station en veel open ruimte en wildgroen tussen de spoorlijn en de Venneweg zoals te zien op die module.
Qua treinbewegingen is het dus al net zo simpel.

Gaan we terug in de tijd, dan zien we opeens wat er allemaal in die open ruimte te vinden is geweest; opstelsporen, omloopsporen, een complete laadweg incl. verhoging en goederenloods en bij het inrijden van het emplacement een heus zakspoortje & kruiswissel. (1965)

In 1980 is het emplacement inmiddels al aan versimpeling onderhevig. De losweg is vanuit Tilburg al niet meer te bereiken door de verwijdering van het gehele omloopemplacement, kruiswissel en zakspoortje. Maar de laad/losweg was nog wel altijd in gebruik en werd bediend door de rangeerploeg v.a. Tilburg Goederen die ook doorreed naar de Vijf Eiken in Oosterhout. M.n. door kolentreinen voor de plaatselijke kolenboer, wat vee transport en leerlooierij gerelateerde goederen. Ook was toentertijd de aansluiting richting het Vliegveld nog niet opgeheven, hetgeen kerosine en dieseltransport treinen rechtvaardigt op de lijn. Echter ligt die aansluiting nog voor [Module Venneweg] en die kant wil ik toch eigenlijk echt niét meer opbouwen. We moeten naar Oosterhout niet waar?!

Het sporenplan langs de Venneweg zag er zo uit volgens de bestekkaart van de NS:

Afbeelding

Om vervolgens zo aan te sluiten bij Station Rijen:

Afbeelding

De extra sporen, ook aan het emplacement 5 Eiken, maken dat er een levendiger station ontstaat dan nu. Ik ben ape-trots dat er nu doorgaande goederentreinen en ICm's door m'n station denderen, maar ik heb het gevoel dat ik het eigenlijk wat te kort doe. Zeker met het DINAMO systeem en de inmiddels geïmplementeerde rangeer- aan- en afkoppelopties in iTrain, als ook de toename in beschikbaar scenery materiaal (al dan niet via 3D tekenen van o.a. RailNscale en de ontwerpen van Markenburg.nl) maken dat ik meer wil. En zeg nu zelf, u als beursbezoeker vind een rangeerbeweging toch zeker zo boeiend als enkel doorrazende treinen en af en toe een stoppertje langs een perron? ;) Indien niet, dan moet u het zeggen en blaas ik het hele plan af :lol:

Wat betekend dit nu concreet voor mijn modulebaan?

Voor de baan betekent het dat er nieuwe modules moeten komen. Voor [Module Station Rijen] is al een nieuwe bak, welke nu in de opslag ligt gereed. Echter, met bovenstaand plan, is 1 module te weinig en moet de, vorig jaar nog geschrapte, module [Station Rijen -2] toch gerealiseerd worden. Hierop komt dan de uitloper van het eilandperron en het laad en los spoor langs het 1e perron / losweg.
Deze bak zou dus direct aansluiten op de reeds bestaande [Module Venneweg].

Concessies doen aan de werkelijkheid:

Zoals altijd ga ik wel concessies aan de werkelijkheid doen. Sowiezo qua afmetingen. Ik wil het op 2 modules kwijt, dus maximaal 242 cm. In werkelijkheid zou het bijna het dubbele moeten zijn.
[Module Venneweg] is qua sporenplan en directe omgeving eind juli opgeleverd. Hierop ligt het baanplan anno 1990. Ook de scenery, het zandpad richting de trafo en electra huisjes en rondom verwilderde, oude emplacement, is helemaal klaar en in mijn ogen goed gelukt.
Eigenlijk zou hier dus het laad / los spoor op moeten komen met bijbehorende scenery. Dat betekend dat de aangelegde scenery zoals te zien op onderstaande foto gesloopt moet worden en dus volgens het sporenplan aangepast moet worden...

Afbeelding

Daarnaast vind ik het mooie aan module Venneweg dat het een stukje 'paradespoor' is met een speelse boog erin. Dit effect wordt teniet gedaan als ik de voorgestelde aanpassingen doe.
De concessie is dan dus dat km. 11.5 - 11.6 erg lang uitgestreken worden. In werkelijkheid zat er maar een paar meter tussen de verhoogde losweg en het trafo huis. Nu een complete modulebak... :D Doch, ik denk dat het de aandacht van de kijker beter verdeeld kan worden als het station geheel op 2 modules komt en de [Module Venneweg] blijft zoals hij is... Wat denken jullie?
Een concessie daarbij is wel dat het opstelspoor langs de laad en losweg wat korter wordt, maar dan nog is het altijd een spoor van +/- 120 cm lengte verdeeld over 2 modules. De langste goederentrein richting Oosterhout 5 Eiken wordt in beginsel niet langer dan 120 cm. Later, als de andere modules richting Oosterhout gereed komen en er dus meer 'aflever' adressen ontstaan, wordt de trein langer, maar de oplettende kijker heeft ook het extra omloopspoor links van het stationsgebouw gezien, alwaar de wagons voor de losweg tijdelijk gestald kunnen worden en afgekoppeld. Kortom, deze concessie geeft nog geen problemen zo op het eerste gezicht...

Tijdperk concessies?

[Module Station Rijen] wordt geheel herbouwd. Het stationsgebouw is tussen 1980 - 1993 amper gewijzigd. De gebouwen rondom het spoor ook nagenoeg niet. Alleen moet ik in Utrecht of Tilburg in de archieven wel gericht op zoek naar een foto van de goederenloods en het losse dienstgebouw welke er rond 1980 gestaan hebben. Mocht iemand die hebben, dan houd ik mij warm aanbevolen!

[Module Venneweg] is een redelijk 'anonieme' module met een onduidelijk tijdvak. Het 'moderne' fabriekspand is nog niet vervuild en de inrichting is niet dusdanig hypermodern, dat de module ook wel rond 1980 geplaatst kan worden.
De overige bebouwing langs de Venneweg zelf is nog niet aangelegd & zelfs nog niet gekocht, dus dat is nog makkelijk te wijzigen. De geplaatste auto's kunnen zomaar ook in 1980 - 1990 rond gereden hebben. Zij het dan wat 'nieuwer' dan nu ;)

Rollend materieel

Qua rollend materieel heb ik vooralsnog vooral treinen die al in 1980 op de baan waren te zien. De NS 6400 loc's niet, maar die passen weer in 1993. Dat Preiser-PRORAIL bij mij dan het desbetreffende emplacement nog niet verder uitgekleed heeft, nemen we dan maar even voor lief :D Net als het feit dat we nog massaal kolen kopen bij de kolenboer voor de kachel thuis i.p.v. gewoon een gasleiding het huis in te trekken :mrgreen:

Treinbewegingen

Met bovenstaande veranderingen komen er extra treinbewegingen rondom station Rijen. Het gedeelte van mijn baan dat nu bestaat. Groter kan de baan niet meer worden, aangezien de kamer daarvoor te klein is. :oops:
De komst van het vierde spoor langs de laad en losweg vergroot de rangeermogelijkheden voor goederen. Naast de langsrijdende auto-trein kan ik nu met m'n NS2200 van PIKO ook eens kolen aanvoeren of gesloten goederenwagons. Ipv alleen door te dieselen richting het nu nog fictieve Oosterhout :mrgreen:

Planning / realisatie

De planning nu is, als ik even reëel kijk, wel een project wat verre van snel zal gaan. Alleen al financieel is het wederom een investering van formaat, welke ik eerst goed uit moet rekenen. Daarnaast zal er even flink gespaard moeten worden. We spreken dus voordat er echt gestart kan worden eerder over maanden, dan weken vrees ik.
Daarnaast werk ik sinds september weer braaf 32 uur per week, dus qua bouwsnelheid zal het tempo ook aanzienlijk lager liggen dan dat jullie het afgelopen jaar van mij gewend zijn.
Hoe graag ik het ook zou willen, ik denk niet dat het reëel is om toe te zeggen dat het hernieuwde station al in mei te Hilversum getoond kan worden. Lochem 2016 is al realistischer, echter weet ik niet of er ruimte is voor een baan van +5 meter én vind ik eigenlijk dat het ook weleens de beurt aan anderen is ;) .
Zelf denk ik dat de eerst volgende beurs na dit jaar, pas in 2017 bezocht wordt, maar bij het schrijven van deze update, heb ik er eerlijk gezegd eigenlijk nog geen doel van gemaakt of concreet gepland. 't Blijft hobby en vooral wil ik eerst hier thuis alles (financieel) weer goed op orde krijgen na maanden WW... :D
Als laatste ga ik ook heel kritisch kijken of een beurs 'gezellig genoeg is'. Dat wil zeggen, wil ik er veel moeite voor doen om erheen te gaan en is het me waard om een bus te huren? Die dingen kosten al gauw zo'n €300,- voor een weekendje en dat ga ik echt niet elke week neerleggen ;)
Mochten jullie nu massaal willen dat ik in 2016 ergens mijn voortgang laat zien, laat het vooral weten!

Samenvatting

Door de vervanging van de aftanende [Module Station Rijen], ben ik wederom een trajectstudie en omgevingsstudie van het stationsgebied aan het maken. De gekozen periode is 1965 - 1995. Deze periode is goed gedocumenteerd bij verschillende archieven, zoals het Utrechts en Tilburgs archief, de heemkundekring én de NS zelf. Er zijn duidelijke bestekkaarten en kopieën heb ik inmiddels in mijn bezit.
Mijn eerder gekozen tijdperk (rond 1990) van de nadagen van dit emplacement, resulteert in een gelimiteerd aantal treinbewegingen rondom het station. Er razen nu afwisselend doorgaande goederen- en personentreinen doorheen met af en toe een stoppertje langs het perron. Ik merk dat ik daar toch al snel op uitgekeken raak.

Dat gecombineerd met de ervaringen van het rangeren op de clubbaan van MC de Spoorstaaf, maakt dat na het bestuderen van de plannen anno 1965, 1970 en 1980, ik toch graag ook de extra sporen wil aanleggen rondom het station die er toen aanwezig waren.
Rijen bezat een goederenloods, dienstgebouw én een lange laad en losweg met verschillende omloop en opstelsporen. Anno 1980 zijn deze gereduceerd tot 1 spoor, bereikbaar v.a. het emplacement Oosterhout. Voordeel van dit plan is dat de reeds bestaande [Module Venneweg] niet aangepast hoeft te worden. Er komen simpelweg 2 nieuwe scenery modules bij. Zoals in de allereerste post van dit draadje ook te zien is in het grote overzichtskaartje van het toenmalige ontwerp.

Qua rollend materieel heb ik alleen nog maar treinen die in dit tijdperk passen, op de NS 6400 na. Die concessie naar de werkelijkheid wil ik wel maken dat Preiser-PRORAIL bij mij gewoon niet is gaan verder snoeien qua sporen.
Qua scenery biedt alles meer mogelijkheden. Een losplaats kun je erg levendig maken met leuke scenes. Inmiddels is het aanbod van kant-en-klare scenery veelzijdig én word ik steeds beter op het gebied van zelfbouw. (Al zeg ik het zelf :oops: )

Kortom, deze winter gaat uitwijzen of er al gestart kan worden met de aanleg van de nieuwe modules. Een echte planning is er nog niet. Ik verwacht zelf 2017 weer naar een beurs te kunnen, maar mocht iedereen me in de 2e helft van 2016 al ergens willen zien en dat hier massaal aangeven, dan zal de planning daar toch wel op aangepast worden. Vooral financieel liggen er veel uitdagingen.

Vele plannen en ideeën en een hele lap tekst. Maar mét een paar plaatjes, dus hopelijk niet al te saai :D :D :D :mrgreen: :D :D :D

Ik ga er eens lekker van dromen!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje



Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 2820
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door bob vermeulen »

Hoontje,

Lekker uitgebreid verhaal van je gedachte achter het bouwen.
Ik denk dat je inderdaad een verhaal moet hebben om het daarna goed te kunnen bouwen.
Ook leuk informatie over hoe het was.

Blijf het volgen.

mvrgr Bob


Feldberg-bahn in spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2889
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Maurits71 »

nou nou, je zat wel in de schrijvers pen.

Voor wat ik er tussen de regels uithaal zou ik zeggen volgens mij bouw je de baan voor jezelf en niet voor de gemiddelde beurs bezoeker :), daarnaast onze hobby bestaat alleen maar uit mega concessies, dus lekker aan de slag gaan zou ik zeggen in jou tempo op de manier zoals jij denkt dat het goed is.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 3562
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Ad_M »

Hoi Alwin,

Ik kan je helemaal volgen in je redenatie en wat je visie is
Denk ook dat je hier hoop voldoening uit kan halen en je jezelf op een hoger niveau qua bouw en verhaal kan brengen
En net wat Maurits zegt, doe het vooral voor je zelf omdat je het leuk vind :twisted:

Ga er voor zou ik zeggen! 8-)
Langzaam kom je er ook

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1068
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door kees gorter »

Dat is niet niks zeg !

Kees



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Hoontje »

Thanks mannen.

Nu doe ik het wel écht voor mezelf, maar ik vind het zelf dus ook erg leuk om naar beurzen te gaan en mijn trots, de baan, te tonen. Daarnaast zijn er veel mensen die mij lijken te volgen en/of de baan in het echie willen zien. Door dit besluit gaat dat de komende jaren waarschijnlijk niet zijn. Mensen buiten het forum hebben op dat bericht teleurgesteld gereageerd.
Vandaar denk ik dat je dat tussen de regels door leest.

Kortom ik ga met frisse moed weer verder en sta echt achter mijn beslissing, omdat ik daar zelf beter van wordt en een boeiendere baan krijg.

Groetjes

Hoontje



Gebruikersavatar

Jelle
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Jelle »

Ik vind het echt allemaal prachtig hoor.
Ik ben heel benieuwd bij de komende beurs in Lochem om dit prachtstuk in het echt te zien.
Daar kan ik volgens mij nog heel veel van opsteken. 8-)


>>Jelle<<
DCC baan, III IV V, NL & D (en mooi materiaal)
Systeem: Windows 10 - Intellibox IR - Koploper 8.6 - Bezetmelders & Wisseldecoders Rosoft, ECU & Lenz
Mijn baantopic.
Nog meer van mijn baan

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Hoontje »

Dank Jelle...

Het prachtstuk levert momenteel alleen maar hoofdbrekens op :roll:
Waar de ene trein zonder problemen rijdt, heeft de ander na veel horten en stoten het opgegeven...
Bakovergangen staan plots zo krom als een hoepel...
iTrain leidt een geheel eigen leven...

:? :? :?

Maar ik houd de moed erin, zolang er maar iets rijdt op de baan over 2 weken is het goed he :lol: :lol:

Groetjes,

Hoontje



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Niet kunnen slapen, levert gelukkig een productief uurtje op in Anyrail.

Daarin het ontwerp gestopt, vertaald v.a. de eerder gepubliceerde kaarten van de NS.

De witte lijnen over het wegdek zijn banen voor het MCC Car-system. Als het allemaal past, dan komt er de buslijn naar Breda én een vrachtwagen route op. De vrachtwagen route loopt vanaf [Module Keerlus] via de Stationsstraat, AHOB, rechtsaf voor het station langs, stoppende bij de goederenloods, langs de laad en losplaats, of eventueel daar ook stoppend, via een toegangspoort het grote terrein van een oude leerlooierij op, om daar te keren en weer terug te rijden naar [Module Keerlus].

De bus keert op het keerplein tussen het station en goederenloods. Volgens plattegronden lag daar vroeger ook echt een groot rond parkeerterrein waarop de BBA ook keerde.
De bus rijdt dan weer via de AHOB terug naar [Module Keerlus].

Het ontwerp:

Afbeelding

Nu is er al 1 module in huis, deze lag nog in de opslag. Dus als er geld is en de bouw aangevangen wordt, dan begin ik met 1 van de 2 modules. Ikzelf denk dat het het slimste is om met de Laad & Losweg module te beginnen. Echter technisch zou het ideaal zijn als beide modules tegelijk in elk geval van MCC en rails voorzien zouden kunnen worden... Kortom, ik ga er een nachtje over slapen. :mrgreen:

Groetjes,

Hoontje




wim lagerwaard
Berichten: 439
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door wim lagerwaard »

Hoontje schreef:Dank Jelle...

Het prachtstuk levert momenteel alleen maar hoofdbrekens op :roll:
Waar de ene trein zonder problemen rijdt, heeft de ander na veel horten en stoten het opgegeven...
Bakovergangen staan plots zo krom als een hoepel...
iTrain leidt een geheel eigen leven...

:? :? :?

Maar ik houd de moed erin, zolang er maar iets rijdt op de baan over 2 weken is het goed he :lol: :lol:

Groetjes,

Hoontje
Hallo Hoontje

Wat een tegenslagen net voor dit evenement, maar ik hoop dat je je niet uit het veld laat slaan door deze tegenslagen.
Heb je het al weer een beetje op de rit? Ik kom aankomend weekend zeker bij je kijken.

gr Wim



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Hoontje »

Ha Wim, gezellig dat je komt kijken!

Vandaag lekker heel de dag kunnen testen en mn "To-do lijst" af kunnen werken.
Inmiddels zijn alle communicatie problemen opgelost. De tweede OC32 was de laatste printplaat in het rijtje en dus afsluiter van zowel de databus als ook de klokbus. Toen ik die dus uitschakelde op mn laatste TM44, was er plots communicatie mogelijk!
De scenery werkt nu naar behoren.
1 nieuwe uitdaging, het relais werkt niet van het wissel op de [Module Venneweg]. Dus bij Martin Domburg een nieuw bestelt. Schroeven we er in Lochem wel onder.
Verder was er een hele rare en nare storing in de helix, maar na het helemaal opnieuw instellen van de blokken, rijdt alles er doorheen.
IJken lukt niet. Maar ik heb denk ik een oplossing ervoor, vrijdag nog eens kijken.
Al bij al zijn het merendeel van de problemen opgelost. :D Vandaag hebben een viertal treinen gereden. 8-) Wel is dat momenteel de max, anders ontstaan dead-locks... :cry:

Vrijdag dus nog ff verder klooien en dan zaterdag vol goede moed naar Lochem!!! 8-)

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje




wim lagerwaard
Berichten: 439
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door wim lagerwaard »

Dat is goed nieuws, dat alles het weer bijna naar behoren doet.
Veel succes aankomend weekend en kom Zondag kijken.

gr Wim



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Hoontje »

@ Wim Dat is slim, kan ik zaterdag nog even aanmodderen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@ allen; best spannend zo'n beurs! :| Maar moet wel zeggen, doordat ik nu echt al een paar maanden er op het gemakje naar toe werk (ja in mijn schrijven lijkt dat niet altijd zo :geek: ) ben'k er toch wel gerust op dat ik zaterdag toch echt iets kan laten zien!

Ik twijfel nog of ik de nieuwe module al mee moet nemen (die is nog helemaal leeg! :shock: ) en hier in Lochem aan moet werken, zodat jullie live mijn bouwstijl enzo kunnen zien... Morgen eens kijken wat er allemaal past in de wagen. :mrgreen:

Groetjes,

Hoontje



Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 3562
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Ad_M »

Vermoed dat je meer aan het kwekken ben dan aan het bouwen Alwin :lol: :lol: ;)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Hoontje »

@AD_M ik sta in een hele gezellige hoek inderdaad... :mrgreen:

Tot van het weekend!



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] te zien op N-spoor LOCHEM

Bericht door Hoontje »

Update:

Zo, het zit er weer op. Het meeste geweldige jaarlijkse evenement rondom N-spoor. Althans, dat is mijn mening over het N-spoor evenement in het Lochemse.
Hans en familie hadden het ook dit jaar weer prima voor elkaar, waarvoor mijn hartelijke dank!

Ik kan hier nu opnieuw een heel epistel neerkalken over hoe gezellig het was, hoe mooi alle banen waren etc. etc. Echter hebben vele dat voor mij al gedaan :mrgreen:

Dus laat ik het even 'kort' bij mijn baan houden;

Allebei de dagen veel aanloop gehad, veel vragen ook, vooral over het stationsgebouw. Erg leuk en opvallend was dat dat vaker op de foto of film werd gezet dan de rest van de baan. Extra motivatie om die module eens flink aan te pakken!
Helaas sneuvelde er tijdens het opbouwen zaterdagochtend een moduleovergang op de [Module Station Rijen] waardoor het perronspoor wat scheef lag. De treinen ontkoppelde hier veelvuldig vervolgens.
Ook in de binnenbocht van de helix, welke uit de vrije hand gelegd is, bleken er 2 probleempunten te zijn ontstaan onderweg waardoor zowel loks als rijtuigen uit de rails liepen.
Toch was de hoofdpersoon, de autotrein, voortgetrokken door de minitrix MAK 6400 niet van zijn stuk te brengen en deze reed dan ook het gehele weekend probleemloos rond.
Zondag's besloot iTrain na het opstarten in een uur de meest onmogelijke storingen te krijgen, door de laptop 2x (!) helemaal opnieuw op te starten, werkte het vervolgens probleemloos en werd er op een gegeven moment door het programma zelfs automatisch gerangeerd tussen het kopspoor in het schaduwstation en het wachtspoor op [Module Station Rijen].
Belangrijkste les: Laat iTrain gewoon zijn ding doen en grijp pas in als het écht moet. Dus wanneer een trein echt naast de rails ligt of echt niet meer van zijn plek wil komen! Anders, gewoon het programma laten draaien, het lost zich wel op. :mrgreen: :geek: :mrgreen:

Helaas geen tijd voor foto's, wel voor enkele (korte) filmpjes:



Vera's NS Hondekop op bezoek op [Module Station Rijen]



Straaljagers en andere snelheidsduivels...[/url]

Nu staat de baan uit elkaar te wachten op wat komen gaat. Vanavond verhuist het hele zooitje namelijk naar Etten-Leur voor de open dagen van Baroniespoor. Deze worden komend weekeinde gehouden!

Tot dan!

Groetjes,

Hoontje




brabantliner
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2014 22:12

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije

Bericht door brabantliner »

Dan kom ik je daar tegen want ik sta er ook met mijn baantje , in HO Eisenbahnfreunde Vetschau e.V. Volgend jaar weer met N.

Groet Brabantliner



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije

Bericht door Hoontje »

Gezellig! Ik ga vanavond al spullen brengen naar de Grauwe Polder en vrijdag overdag.

Tot kijk!

Groetjes,

Hoontje



Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 5363
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije

Bericht door Krab »

Tot zaterdag Alwin , zal zeker langskomen in Etten leur . ;)

m.v.g. Sjaak


TC / DCC-P4-S88LN-S88SD16-n -xTreme Keerlus-WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 3818
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije

Bericht door Hoontje »

Filmupdate:

Kort filmpje van verschillende dingentjes m.b.t. mijn baan tijdens de West Brabantsche Modelspoordagen van afgelopen weekeinde.



Tot zover,

Groetjes,

Hoontje



Gebruikersavatar

Jelle
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije

Bericht door Jelle »

Dat ziet er goed uit Alwin.

Alleen jammer dat die zelflossers ontkoppelde. Maar het rijdt, en het rijdt mooi.

Ik blijf het in ieder geval vol belangstelling volgen.


>>Jelle<<
DCC baan, III IV V, NL & D (en mooi materiaal)
Systeem: Windows 10 - Intellibox IR - Koploper 8.6 - Bezetmelders & Wisseldecoders Rosoft, ECU & Lenz
Mijn baantopic.
Nog meer van mijn baan

Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 638
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije

Bericht door RogerB »

Leuk filmpje Hoontje. Maar sinds wanneer heb jij levende dieren op je baan? :mrgreen:


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)

Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2889
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe start [Station Rije

Bericht door Maurits71 »

dat zijn n spoor konijnen :lol:


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Plaats reactie