Boys,
Wie heeft er ervaring met het 'verlagen' van de rijtuigen van Fleischmann enzo? Heeft iemand zich hier al aan gewaagd? Ik stel wel eens wat samen links en rechts en de verschillen (ook bij Minitrix) beginnen me te storen....
J.
Op hoge poten.....
Re: Op hoge poten.....
Hoi,
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb er op 1zu160 al heel wat topics over gezien. Dus je kunt daar eens gaan zoeken.
Grt,
Wim
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb er op 1zu160 al heel wat topics over gezien. Dus je kunt daar eens gaan zoeken.
Grt,
Wim
-
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Op hoge poten.....
Beste Jeroen,
Verlagen van wagons, kijk even na de diameter van de wielen, mogelijk is het met veranderen van diameter het probleem opgelost.
Daar zit namelijk nog wel eens en verschil in. LILLIPUT heeft namelijk wielflens van 0,80mm2, en van 0,55mm2. Tja ik denk dat je dan het best hiermee kan spelen. Van de andere merken weet ik het zo 1,2,3 niet
, wan zo kritisch heb nog niet gekeken.
Met vriendelijk groet, Mark
Verlagen van wagons, kijk even na de diameter van de wielen, mogelijk is het met veranderen van diameter het probleem opgelost.
Daar zit namelijk nog wel eens en verschil in. LILLIPUT heeft namelijk wielflens van 0,80mm2, en van 0,55mm2. Tja ik denk dat je dan het best hiermee kan spelen. Van de andere merken weet ik het zo 1,2,3 niet

Met vriendelijk groet, Mark
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Op hoge poten.....
Volgens mij heeft N-Bahn magazin daar ooit es een paar nummers over volgeschreven.
Zal es kijken of ik nog oude nummers heb liggen, al bestaat de kans dat ze al bij het oud papier zijn gegaan...
Groet,
Oscar
Zal es kijken of ik nog oude nummers heb liggen, al bestaat de kans dat ze al bij het oud papier zijn gegaan...
Groet,
Oscar
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 29 okt 2014 20:53
Re: Op hoge poten.....
Hallo
Verlagen van oude Fleischmann piccolo sneltrein en IC/TEE rijtuigen gaat vrij gemakkelijk. Ik heb er voor gekozen de bovenkant van het (te hoge) draaistel weg te vijlen/schuren. Zorg wel dat je dat buitenshuis doet, of op balkon, dat vrijkomende stof is niet gezond voor je longen. Dus ook ongezond als je het via je kleren weer inademt.
Foto's: Fleischmann 110 van oude serie met hoge bufferbalk met verlaagd Fleischmann Touropa ligrijtuig.
Vriendelijke groet,
Richard
Verlagen van oude Fleischmann piccolo sneltrein en IC/TEE rijtuigen gaat vrij gemakkelijk. Ik heb er voor gekozen de bovenkant van het (te hoge) draaistel weg te vijlen/schuren. Zorg wel dat je dat buitenshuis doet, of op balkon, dat vrijkomende stof is niet gezond voor je longen. Dus ook ongezond als je het via je kleren weer inademt.
Foto's: Fleischmann 110 van oude serie met hoge bufferbalk met verlaagd Fleischmann Touropa ligrijtuig.
Vriendelijke groet,
Richard
- Bijlagen
-
- 1250.jpg (109.6 KiB) 2360 keer bekeken
-
- 1067.jpg (91.85 KiB) 2360 keer bekeken
Re: Op hoge poten.....
Bij een aantal wagentjes van verschillende merken heb ik de plastic wieltjes vervangen door metalen
van deze winkel: http://www.das-service.de/modellbahn-radsatz/
Bij de meeste van die wagentjes zaten de koppelingen niet op dezelfde hoogte.
Door wat pas + meet = probeerwerk zijn ze nu allemaal vrijwel even hoog.
Belangrijker nog is dat deze nieuwe wieltjes echt rond zijn, dus er hobbelt niets meer
Waar je goed op moet letten is dat er flinke verschillen in de as- lengte zijn, zelfs bij wagentjes van dezelfde fabriekant
van deze winkel: http://www.das-service.de/modellbahn-radsatz/
Bij de meeste van die wagentjes zaten de koppelingen niet op dezelfde hoogte.
Door wat pas + meet = probeerwerk zijn ze nu allemaal vrijwel even hoog.
Belangrijker nog is dat deze nieuwe wieltjes echt rond zijn, dus er hobbelt niets meer

Waar je goed op moet letten is dat er flinke verschillen in de as- lengte zijn, zelfs bij wagentjes van dezelfde fabriekant

Groet van Frank