Op hoge poten.....

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jeroen

Op hoge poten.....

Bericht door Jeroen »

Boys,

Wie heeft er ervaring met het 'verlagen' van de rijtuigen van Fleischmann enzo? Heeft iemand zich hier al aan gewaagd? Ik stel wel eens wat samen links en rechts en de verschillen (ook bij Minitrix) beginnen me te storen....

J.

WimC

Re: Op hoge poten.....

Bericht door WimC »

Hoi,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb er op 1zu160 al heel wat topics over gezien. Dus je kunt daar eens gaan zoeken.

Grt,
Wim

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

Beste Jeroen,

Verlagen van wagons, kijk even na de diameter van de wielen, mogelijk is het met veranderen van diameter het probleem opgelost.
Daar zit namelijk nog wel eens en verschil in. LILLIPUT heeft namelijk wielflens van 0,80mm2, en van 0,55mm2. Tja ik denk dat je dan het best hiermee kan spelen. Van de andere merken weet ik het zo 1,2,3 niet :lol:, wan zo kritisch heb nog niet gekeken.

Met vriendelijk groet, Mark

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Oscar

Bericht door Oscar »

Volgens mij heeft N-Bahn magazin daar ooit es een paar nummers over volgeschreven.
Zal es kijken of ik nog oude nummers heb liggen, al bestaat de kans dat ze al bij het oud papier zijn gegaan...

Groet,
Oscar

Richard1435

Bericht door Richard1435 »

Hallo

Verlagen van oude Fleischmann piccolo sneltrein en IC/TEE rijtuigen gaat vrij gemakkelijk. Ik heb er voor gekozen de bovenkant van het (te hoge) draaistel weg te vijlen/schuren. Zorg wel dat je dat buitenshuis doet, of op balkon, dat vrijkomende stof is niet gezond voor je longen. Dus ook ongezond als je het via je kleren weer inademt.

Foto's: Fleischmann 110 van oude serie met hoge bufferbalk met verlaagd Fleischmann Touropa ligrijtuig.

Vriendelijke groet,
Richard
Bijlagen
1250.jpg
1250.jpg (109.6 KiB) 2360 keer bekeken
1067.jpg
1067.jpg (91.85 KiB) 2360 keer bekeken

Frank_N

Bericht door Frank_N »

Bij een aantal wagentjes van verschillende merken heb ik de plastic wieltjes vervangen door metalen
van deze winkel: http://www.das-service.de/modellbahn-radsatz/
Bij de meeste van die wagentjes zaten de koppelingen niet op dezelfde hoogte.
Door wat pas + meet = probeerwerk zijn ze nu allemaal vrijwel even hoog.
Belangrijker nog is dat deze nieuwe wieltjes echt rond zijn, dus er hobbelt niets meer ;)
Waar je goed op moet letten is dat er flinke verschillen in de as- lengte zijn, zelfs bij wagentjes van dezelfde fabriekant :)

Groet van Frank
Plaats reactie