Duitse segmentenbaan
Re: Duitse segmentenbaan
Het ziet er weer superleuk uit pap! Ondanks het 'gedoe' is het je toch weer gelukt, erg leuk!
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
wat wil je dat meer zeg dan dat ik al gedaan heb.
in één woord WOW!!!!!!!!!!!!
in één woord WOW!!!!!!!!!!!!
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Moderator
- Berichten: 4678
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Duitse segmentenbaan
Dit ziet er allemaal wel echt heel erg mooi uit. Die etalages zijn zéér realistisch!
Groetjes,
Hoontje
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Duitse segmentenbaan
Ben, om er nog even op terug te komen, of je van mij nog kunt leren? ik denk eerder andersom.
Waar mijn aanvankelijke twijfels uit voort kwamen.
Toen jij begon om de blokkendoos om te keren, ik nog kijk naar de eerste foto`s van dit station, toen kreeg ik echt het idee, hoe kun je hier aan beginnen, het zag er zo gekunsteld uit, niet overtuigend.
Het gevoel, of je een kind blij probeerde te maken, omdat hij, met de blokkendoos, opa`s spoorbaan mocht aankleden.
Maar gaande weg heb je mij versteld doen staan, steeds meer items, die je eerst van houten blokjes had gemaakt, b.v. die toegangscontrole huisjes.
welke jij gaande weg ging perfectioneren, vervangen voor verbeterde uitvoeringen.
steeds meer ideetjes ging uitwerken, zoals ook die vitrine kasten, compleet met inrichting.
Ja, het is duidelijk te zien, dat jij gaandeweg je bent gaan verdiepen in waar je mee bezig was, het idee, van kinderlijke eenvoud, gegroeid is naar een zeer geloofwaardig en realistisch station.
uiteindelijk dus een heel mooi voorbeeld van hoe je een basis idee, kunt laten uitgroeien tot een project, een modelspoorbaan, die op geen enkele beurs/expositie, zou misstaan.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Duitse segmentenbaan
Bedoel je deze: viewtopic.php?f=14&t=8057&start=270#p207686
Dat was een modelstudie van hout en karton in 1:320 om de verdeling van de onderdelen van de stationshal uit te testen. Dat is dus niet de hal zelf. Vaak maak ik ook bij andere bouwsels eerst een model van wat afvalhout en -karton, zodat ik de verhoudingen en de verschillende vormen kan beoordelen voordat ik het in de uiteindelijke schaal ga bouwen.
En de blokken uit de blokkendoos dienen hier en daar vooral als "skelet" van de bebouwing in de stationshal. En de halfronde wanden aan de linker- en rechterzijde zijn gemaakt van een mof voor een rioolpijp met een doorsnede van ca 16cm. Ook gebruik ik de beukenhouten blokken om daarmee mallen en hulpstukken te maken om elementen te kunnen bouwen, zoals de soldeerhulp voor de SMD LEDs.
De aankleding van de hal zelf bestaat dus uit:
- zuiltjes van lindenhout met ingefreesde voegen
- tegelwanden, gemaakt van afdrukken op 120 gr. gelamineerd papier;
- teksten, bij de printshop afgedrukt op 120gr. papier voor in de etalages, tijdschriftenkiosk e.d.
- watertransfers (nog te maken);
- liftschachten en -kooien, banken, balies e.d. uit 0,5mm polystyreen profielen en -plaat;
- 3D geprinte objecten (trappen, telefooncellen, hekwerken, perronbebouwing, stoeltjes en tafeltjes, e.d.
- smd en 2mm leds als verlichting;
- en nog wat meer......
Het uiteindelijke ontwerp is geleidelijk ontstaan. Door foto's van ondergrondse stations te bestuderen en te lezen over o.a. het ontstaan van de S- en U-Bahnen in Berlijn van de eind 19e eeuw tot ca 1940, rijpten er steeds meer ideeën over elementen die ik zou kunnen bouwen. Dat hele proces duurt nu al vier jaar. Het is dus iets dat geleidelijk groeit. En dat vind ik het mooie aan deze hobby.
Dank voor het compliment, maar op een beurs zal ik niet gaan staan. Het is weliswaar een segment, maar het is vooral gemaakt als onderdeel van mijn baan. Voor een beurs zou ik het moeten voorzien van keerlussen of fiddle yards en zou ik een geheel nieuwe, externe bedrading moeten maken. Dat is het me niet waard.
In ieder geval leuk dat je hebt laten weten hoe jij er naar kijkt. Daar heb ik toch weer wat van geleerd.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Ik ben met verschillende onderdelen tegelijk bezig. Deze dagen weer eens wat gedaan aan de portalen van de bagageliften aan de linkse kopkanten van de drie perrons. Die zijn inmiddels van verlichting voorzien.
Eerst de tegelwand passnijden, de achterkant opschuren en vastplakken met alleslijm:
Dan wordt de posten met bovenlicht die ik eerder had uitgefreesd en gespoten geplaatst. Er worden in dezelfde kleur gespoten deklijstjes opgeplakt. Hier de posten met deklijsten:
De wanden van het portaal zijn ook van tegels voorzien. Er komen twee deuren voor die geheel of gedeeltelijk open staan. Achterin het portaal heb ik een stukje horregaas met daarachter zwart karton geplakt. Dat stelt de liftdeur voor, maar waarschijnlijk is die niet of nauwelijks zichtbaar:
Nu de deurtjes nog spuiten en van een raampje en handgreep(jes) voorzien.
(wordt vervolgd)
Ben
Eerst de tegelwand passnijden, de achterkant opschuren en vastplakken met alleslijm:
Dan wordt de posten met bovenlicht die ik eerder had uitgefreesd en gespoten geplaatst. Er worden in dezelfde kleur gespoten deklijstjes opgeplakt. Hier de posten met deklijsten:
De wanden van het portaal zijn ook van tegels voorzien. Er komen twee deuren voor die geheel of gedeeltelijk open staan. Achterin het portaal heb ik een stukje horregaas met daarachter zwart karton geplakt. Dat stelt de liftdeur voor, maar waarschijnlijk is die niet of nauwelijks zichtbaar:
Nu de deurtjes nog spuiten en van een raampje en handgreep(jes) voorzien.
(wordt vervolgd)
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
en jawel hoor wederom het betere maar o zo fantastische priegelwerk.
man man waar haaaaal je het geduld vandaan.
mooi en nog eens mooi.
als je dit allemaal op de hele baan projecteert ( al deze finesses ) moet jouw baan DAN wanneer dat af is een droombaan worden.
wederom een bosje veren verdiend
man man waar haaaaal je het geduld vandaan.
mooi en nog eens mooi.
als je dit allemaal op de hele baan projecteert ( al deze finesses ) moet jouw baan DAN wanneer dat af is een droombaan worden.
wederom een bosje veren verdiend
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Jan,
Doe maar niet teveel veren Jan, daar word ik verlegen van. En er zit een keerzijde aan al dat gemierenn....k; het kost allemachtig veel tijd
Maar ik klaag niet, want het blijft genieten. Voor mij is het 't fijne van het kleine. Daar houd ik van.
Maar ja, ik mag wel eens doorwerken, want de hele baan zo gedetailleerd afwerken, dat gaat nog heel wat jaartjes duren. En er staat nog heel wat op mijn lijstje: de helix naar het bovenliggende (kop)station, dat zo'n 2,70 lang moet worden, op de onderbaan nog een eiland/brugstation, een gasfabriek en een goederen overslaghal voor het nodige rangeerplezier en boven op de helix - als er plaats voor is - een lokdepôt.
En dan natuurlijk nog de nodige rotspartijen, een brug, wat wegen en straten en alle straatmeubilair.
Het is goed dat we tegenwoordig steeds ouder worden...................
Als nou de hittegolven niet te snel terugkomen, dan ik ik tenminste weer wat (milli)meters maken.
Ben
Doe maar niet teveel veren Jan, daar word ik verlegen van. En er zit een keerzijde aan al dat gemierenn....k; het kost allemachtig veel tijd
Maar ik klaag niet, want het blijft genieten. Voor mij is het 't fijne van het kleine. Daar houd ik van.
Maar ja, ik mag wel eens doorwerken, want de hele baan zo gedetailleerd afwerken, dat gaat nog heel wat jaartjes duren. En er staat nog heel wat op mijn lijstje: de helix naar het bovenliggende (kop)station, dat zo'n 2,70 lang moet worden, op de onderbaan nog een eiland/brugstation, een gasfabriek en een goederen overslaghal voor het nodige rangeerplezier en boven op de helix - als er plaats voor is - een lokdepôt.
En dan natuurlijk nog de nodige rotspartijen, een brug, wat wegen en straten en alle straatmeubilair.
Het is goed dat we tegenwoordig steeds ouder worden...................
Als nou de hittegolven niet te snel terugkomen, dan ik ik tenminste weer wat (milli)meters maken.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Duitse segmentenbaan
Hallo Ben,
Inderdaad wat Jan al schreef..............
Kan natuurlijk even bij de kippen kijken (voor veren) maar die ruien nog niet
Ik bekijk je werk regelmatig en moet inderdaad toegeven dat je engelen geduld hebt.
mvrgr Bob
Inderdaad wat Jan al schreef..............
Kan natuurlijk even bij de kippen kijken (voor veren) maar die ruien nog niet
Ik bekijk je werk regelmatig en moet inderdaad toegeven dat je engelen geduld hebt.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
Ja Ben we worden ouder en denken dat we dan zeeën van tijd hebben om met onze o zo mooie hobby bezig te zijn.
maar met alles wat jij nog op je te bouwen verlanglijstje hebt staan vrees ik dat je toch nog steviger aan de bak moet want juist met dat prachtige tijdrovende priegelwerk vliegt de tijd en heb je eerder een sik van hier tot Tokio en heb je de fut niet meer om wat dan ook te doen.
neem aan dat je uiteindelijk ook nog wel van een volledig rijdende baan wil genieten voor dat je door weet ik veel wat voor gezondheidsproblemen daar ook nog beperkt door raakt.
dat geld overigens voor al de pensionado's onder ons. de tijd vliegt en hoe ouder hoe sneller het gaat. denk je dat je het rustig aan kan doen moet je nog harder werken
maar met alles wat jij nog op je te bouwen verlanglijstje hebt staan vrees ik dat je toch nog steviger aan de bak moet want juist met dat prachtige tijdrovende priegelwerk vliegt de tijd en heb je eerder een sik van hier tot Tokio en heb je de fut niet meer om wat dan ook te doen.
neem aan dat je uiteindelijk ook nog wel van een volledig rijdende baan wil genieten voor dat je door weet ik veel wat voor gezondheidsproblemen daar ook nog beperkt door raakt.
dat geld overigens voor al de pensionado's onder ons. de tijd vliegt en hoe ouder hoe sneller het gaat. denk je dat je het rustig aan kan doen moet je nog harder werken
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Helemaal waar Jan! Aan het werk maar weer
Ben
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Daar sluit ik me van harte bij aan Ben. De etalages zien er fantastisch uit.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Duitse segmentenbaan
Deze maand laten we een geheel nieuwe badkamer installeren. Alles wordt vernieuwd, ook de zand-cementvloer. Dat betekent dus breken, beuken, hakken en slijpen. Soms bedroeg het zicht in huis minder dan op een vroege herfstochtend op een mistige A2 en vlijde zich dag na dag geruisloos een steeds dikkere laag stof op alles in het huis. Ik had eerst nog het plan mijn baan af te dekken met een groot vel dun plastic, maar hoe verwijder je dat later zonder dat je het stof dat er op ligt alsnog over je baan uitstort?
Het rijdend materieel is vooraf volledig ingepakt in zijn ovp en zorgvuldig opgeborgen. De baan die op de (open) overloop op de 2e verdieping staat liet ik onbeschermd. Wel heb ik het trapgat afgesloten met twee aan elkaar gestikte verhuisdekens uit de bouwmarkt en dat blijkt verrassend veel stof tegen te houden. Zeker, er ligt een dunne, grijze waas over de baan, maar die is makkelijk met een stofzuiger schoon te maken. Toen ik na alle breekwerkzaamheden mijn zwarte Anna met Tomix stofzuiger op de baan zetten, reed die na twee warmlooprondjes soepeltjes over de baan. Na een paar rondjes zat er wat heel fijn stof in de Tomix.
Waarom dit lange verhaal? Wel, ga je verbouwen, dat kan een paar verhuisdekens die zo goed mogelijk passend in het trapgat of deuropening worden gehangen een aanzienlijke hoeveelheid stof afvangen. Misschien beter dan een vel bouwplastic.
Volgende week wordt er getegeld. Ik opperde nog even om die tegels bij een printshop.................., maar dat leek toch niet zo'n goed idee. Omdat we alles hebben uitbesteed, hoefde ik alleen maar koffie en koeken aan te voeren en kon ik ondertussen nog iets aan de baan doen.
Dat werd de bedrading van alle lichtpunten in het station aanleggen en op een schakelpaneel één centrale schakelaar aanbrengen.
Dat is gelukt. Hierbij het geheel verlichte station:
Over een week of twee lekker schoonmaken en dan weer door...........
Ben
Het rijdend materieel is vooraf volledig ingepakt in zijn ovp en zorgvuldig opgeborgen. De baan die op de (open) overloop op de 2e verdieping staat liet ik onbeschermd. Wel heb ik het trapgat afgesloten met twee aan elkaar gestikte verhuisdekens uit de bouwmarkt en dat blijkt verrassend veel stof tegen te houden. Zeker, er ligt een dunne, grijze waas over de baan, maar die is makkelijk met een stofzuiger schoon te maken. Toen ik na alle breekwerkzaamheden mijn zwarte Anna met Tomix stofzuiger op de baan zetten, reed die na twee warmlooprondjes soepeltjes over de baan. Na een paar rondjes zat er wat heel fijn stof in de Tomix.
Waarom dit lange verhaal? Wel, ga je verbouwen, dat kan een paar verhuisdekens die zo goed mogelijk passend in het trapgat of deuropening worden gehangen een aanzienlijke hoeveelheid stof afvangen. Misschien beter dan een vel bouwplastic.
Volgende week wordt er getegeld. Ik opperde nog even om die tegels bij een printshop.................., maar dat leek toch niet zo'n goed idee. Omdat we alles hebben uitbesteed, hoefde ik alleen maar koffie en koeken aan te voeren en kon ik ondertussen nog iets aan de baan doen.
Dat werd de bedrading van alle lichtpunten in het station aanleggen en op een schakelpaneel één centrale schakelaar aanbrengen.
Dat is gelukt. Hierbij het geheel verlichte station:
Over een week of twee lekker schoonmaken en dan weer door...........
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 14 sep 2019 06:14, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 1286
- Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11
Re: Duitse segmentenbaan
Ontzettend mooi, sfeer en stijlvol.
Stoom, Stroom en Chocolade periode II
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=11816
Baan plan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=11767
Fotoboek: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=11777
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=11816
Baan plan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=11767
Fotoboek: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=11777
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 02 sep 2008 20:17
- Locatie: Goor
Re: Duitse segmentenbaan
Om met 2 woorden te spreken.
SUPER MOOI
Arnold
SUPER MOOI
Arnold
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
Re: Duitse segmentenbaan
Het station is nog niet klaar, maar na de verbouwing van onze badkamer heb ik de steven naar de overkant gewend, waar nog een heel stationsgebied ligt en waar een hooggelegen gasfabriek moet komen en tussen dat deel het het ondergrondse station ligt nog de neerklapbare brug met alleen kale sporen.
Daar ligt ook een kruising met sporen die naar en van het nog te bouwen bovengrondse station zullen lopen.
Maar eerst ben ik maar eens lekker aan het ballasten geslagen:
De valbescherming is veranderd in een muur. Langs de sporen komen nog trekdraden die naar een seinhuis leiden dat links van de brug komt.
De lege plek is verhuurt aan Preisers met groene vingers; die mogen er volkstuintjes gaan beginnen. Overnachten kunnen ze er niet, want de brug gaat 's nachts naar beneden en dan rollen ze uit hun bed
Op mijn vorige banen zag ik altijd maar af van het ballasten van de wissels, bang als ik was dat de lijm tussen de contacten onder het wissel zouden raken en de boel vast zou gaan zitten. Op deze baan heb ik nu uitsluitend Peco wissels en daarbij is het veel makkelijker. Om vastzittende wissels makkelijk los te krijgen gebruik ik sowieso uitsluitend boekbinderslijm die in water oplost.
Vóór het ballasten spuit ik een beetje siliconenspray in een potje:
Met een klein borsteltje of penseeltje, breng ik op de scharnierpunten van de tongen wat van de spray aan (dus NIET rechtstreeks in het wissel spuiten).
Daarna met ontspannen water besproeien en met lijm indruppelen. Na het drogen van de lijm met een Roco blokje de rails schoonpoetsen en rijden maar. De wissels blijven soepel bewegen en van evt. contactproblemen blijkt ook geen sprake.
En dan verder met de perrons van het station en de tunnel onder de gasfabriek.
(Wordt dus vervolgd)
Daar ligt ook een kruising met sporen die naar en van het nog te bouwen bovengrondse station zullen lopen.
Maar eerst ben ik maar eens lekker aan het ballasten geslagen:
De valbescherming is veranderd in een muur. Langs de sporen komen nog trekdraden die naar een seinhuis leiden dat links van de brug komt.
De lege plek is verhuurt aan Preisers met groene vingers; die mogen er volkstuintjes gaan beginnen. Overnachten kunnen ze er niet, want de brug gaat 's nachts naar beneden en dan rollen ze uit hun bed
Op mijn vorige banen zag ik altijd maar af van het ballasten van de wissels, bang als ik was dat de lijm tussen de contacten onder het wissel zouden raken en de boel vast zou gaan zitten. Op deze baan heb ik nu uitsluitend Peco wissels en daarbij is het veel makkelijker. Om vastzittende wissels makkelijk los te krijgen gebruik ik sowieso uitsluitend boekbinderslijm die in water oplost.
Vóór het ballasten spuit ik een beetje siliconenspray in een potje:
Met een klein borsteltje of penseeltje, breng ik op de scharnierpunten van de tongen wat van de spray aan (dus NIET rechtstreeks in het wissel spuiten).
Daarna met ontspannen water besproeien en met lijm indruppelen. Na het drogen van de lijm met een Roco blokje de rails schoonpoetsen en rijden maar. De wissels blijven soepel bewegen en van evt. contactproblemen blijkt ook geen sprake.
En dan verder met de perrons van het station en de tunnel onder de gasfabriek.
(Wordt dus vervolgd)
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Bedankt voor de tips, maar wat is ontspannen water?
Groetjes Geert
DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro
Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro
Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Re: Duitse segmentenbaan
Geert,
Dat is water met een druppeltje afwasmiddel erin. Dat breekt de oppervlaktespanning van het water, waardoor het niet als een druppeltje bovenop de ballast blijft liggen, maar er direct in trekt. Eén druppeltje afwasmiddel op een flesje water is genoeg, anders maak je sop .
Ben
Dat is water met een druppeltje afwasmiddel erin. Dat breekt de oppervlaktespanning van het water, waardoor het niet als een druppeltje bovenop de ballast blijft liggen, maar er direct in trekt. Eén druppeltje afwasmiddel op een flesje water is genoeg, anders maak je sop .
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
Ben,
stationsverlichting perfect, petje af.
ballastwerk; klote klus maar voldoening gevend.
al met al ben je weer lekker bezig.
stationsverlichting perfect, petje af.
ballastwerk; klote klus maar voldoening gevend.
al met al ben je weer lekker bezig.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Hoi Jan,
Och, ik heb geen hekel aan ballasten. Ik realiseerde me alleen iets te laat dat de trekdraden voor de wissels en seinen wel in buizen onder het spoor door moeten. Dat wordt dus alsnog "graven" .
Ben
Och, ik heb geen hekel aan ballasten. Ik realiseerde me alleen iets te laat dat de trekdraden voor de wissels en seinen wel in buizen onder het spoor door moeten. Dat wordt dus alsnog "graven" .
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
ja dan zullen de heren en of dames uit de Preiser familie die vallen onder de kreet grondverzet weer aan de bak mogen.
betekend ook dat jij als projectleider toch beter eerst een te doen lijstje moet maken om in de juiste volgorde de grondploeg hun werk te kunnen laten doen.
ik weet het, ik kamp al een tijdje met hetzelfde probleem, dat heet oud worden en daarmee verstrooid
betekend ook dat jij als projectleider toch beter eerst een te doen lijstje moet maken om in de juiste volgorde de grondploeg hun werk te kunnen laten doen.
ik weet het, ik kamp al een tijdje met hetzelfde probleem, dat heet oud worden en daarmee verstrooid
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Het voordeel is dat er geen PFAS in mijn baan zit. De grondwerkers kunnen bij mij zó aan de slag.
Ben
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
PFAS????
Ben even niet bij de les. Help even?
Ben even niet bij de les. Help even?
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Duitse segmentenbaan
Niet alleen het stikstofbesluit dreigt de bouwsector plat te leggen. Ook de afgelopen juli ingestelde regels voor PFAS, chemische stoffen die in heel het land in de grond voorkomen, spelen bouwprojecten parten. De regels zijn zo streng, dat bijna nergens meer grond verplaatst mag worden.
https://www.ad.nl/binnenland/waarom-gif ... ~af76e8be/
https://www.ad.nl/binnenland/waarom-gif ... ~af76e8be/
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Re: Duitse segmentenbaan
Thanks! Helemaal duidelijk nu.Bjor schreef: ↑13 nov 2019 22:45 Geert,
Dat is water met een druppeltje afwasmiddel erin. Dat breekt de oppervlaktespanning van het water, waardoor het niet als een druppeltje bovenop de ballast blijft liggen, maar er direct in trekt. Eén druppeltje afwasmiddel op een flesje water is genoeg, anders maak je sop .
Ben
Groetjes Geert
DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro
Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro
Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje