GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
janiegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

de tandwielen die ik besteld had zijn binnen.

Afbeelding

deze vijf die gelijk zijn aan de nu in gebruik zijnde die op de oude motor zit, dus zes, samen met deze grote moeten dus de nieuwe aandrijflijn gaan worden waaromheen de luchtballonen dus zullen moeten gaan draaien.

de 12 derailleurtandwieltjes zullen daartussen als ondersteunen voor het doorzakken ertussen worden geplaatst.
de fietsketting is dus maal drie lengtes lang.

wanneer dat allemaal gemonteerd is en naar tevredenheid werkt volgt hiervan weer een plaatje/filmpje.

wordt vervolgt

gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

zoals ik eerder heb aangegeven moet ik in de motoraandrijfas een gaatje boren om hier een meeneempen doorheen te steken die op zijn buurt de schijf met daarop het tandwiel gemonteerd mee moet nemen om de ketting in beweging te krijgen.

echter in deze as laat zich niet, althans op mijn onprofessionele manier, van een gaatje voorzien.

ben toen maar weer bij onze Chinese vrienden aan het spitten geweest en dit gevonden;

Afbeelding

hier zit wel weer een zeer lange levertijd op maar deze kan ik waarschijnlijk gewoon op de as klemmen en dan heb ik gelijk een nog kleiner tandwiel waardoor het hele spul nog langzamer zal draaien.

heb dit tandwiel in deze uitvoering niet kunnen vinden bij Nederlandse leverancier vandaar China.

afwachten maar weer en intussen door met wisselstraat in schaduwstation.

wordt vervolgt.

gr jan

we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

knap frustrerend dat er niet één van de tien wissels meer wil reageren.

ze hebben op de e.o.a. manier onderling kortsluiting.

remedie; alles maar dan ook alles van het schaduwstation aan bedrading loshalen en compleet opnieuw aansluiten.

dus we blijven van de straat.

wordt vervolgt.

gr jan

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

Zoals hierboven aangegeven ga ik dus bedrading vernieuwen.
Nu zit ik in dilemma.
Zal ik de bedrading weer aansluiten door het reedcontact het oude telefoonrelais reactiveren die op zijn beurt de wissel schakels of dit relais ertussen uit laten en het reedcontact direct de wissel laten schakelen.

Denken jullie dat ik schakeling rechtstreeks van reed ongestraft kan uitvoeren.???
Scheelt een hoop draden en is minder ingewikkeld aan te leggen.

Wat is jullie idee hierover??

gr jan

Frank_N

Bericht door Frank_N »

:idea: :arrow: Even de zoekfunctie van het forum gebruiken:
viewtopic.php?t=5851
Beetje leesvoer, het antwoord staat er vast tussen 8-)

Groet van Frank:
Huidig project; time saver in N met test ovaal analoog.

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

Frank; dank voor de op subtiele wijze je mij aan mijn eigen verhaal en vraagstelling van toen herinnert. :mrgreen:

maar wat ik toen niet begreep begrijp ik duidelijk nog steeds niet ;)

dus blijf het maar uitproberen en experimenteren net zolang tot het WEL werkt. :Thumb

gr jan

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

vandaag niet verder gekomen dan de uitgaande kant van het schaduwstation de aldaar vijf liggende wissels middels vijf aparte kroonsteentjes hun bedrading netjes op de achtermuur gemonteerd.
morgen de tussenliggende bedrading verwijderen nadat ik eerst morgenochtend mijn tweede coronaspuit heb gehaald.

wordt vervolgt

gr jan

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

sorry mannen maar het is helaas een feit dat ik van de tweede corona injectie behoorlijk beroerd ben terwijl ik van de eerste prik totaal geen last heb ervaren.

betekend in de praktijk dat ik me nu niet echt geroepen voel om lekker te klooien aan de baan dus staat mijn instelling op stand rust.

wordt vervolgt.

gr jan

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

gelukkig gaat het met mij na de coronaspuit nu weer helemaal lekker.

vandaag ook gelezen dat de kleine tandwieltjes nodig op de motor voor de ketting pas eind juni geleverd gaan worden dus tot die tijd uitgebreid aandacht voor het opnieuw installeren van de schakelingen van het schaduwstation.

grote verandering wordt het overslaan van de telefooncentrale relais en deze vervangen voor onderstaand relais.

Afbeelding

dit is gewoon een simpel maak/breek relais wat hopelijk betrouwbaarder functioneert dan die oude meuk.

we zijn weer van de straat :mrgreen:

wordt vervolgt

gr jan

Plaats reactie