Tja, terug naar de tekentafel zoals je gezien hebt. Een tijd geleden heb ik een plan geplaatst en daarbij is de onderste verdieping gerealiseerd. Het zichtbare gedeelte met Fleischmann R3/R4 bochten en veel flexrails. De delen die onzichtbaar zijn straks werden strakker uitgevoerd en laat daar nu het probleem zitten. Dus terug naar RailModeller…
Ik heb ondertussen de verzameling rijtuigen en wagons aardig uitgebreid, ondanks de belofte aan mezelf dit niet te veel te doen

Kleine situatieschets: zolder boven garage. Vloeroppervlak plusminus 8x3 meter waarbij het knieschot voor het schuine dak op ongeveer 75 cm zit. Daarboven wordt het snel smaller. Op ongeveer de helft zit een vaste trap naar beneden met hekwerk er om heen. Waar eerst de ene kant van de zolder gebruikt werd door de kinderen heb ik die nu weg gespeeld naar een andere ruimte in huis. Dus ruimte zat in de lengte. Een deel zal echter wel nog als opslag gebruikt moeten worden. De originele L-vorm wil ik wel behouden met evt een lange smalle uitbreiding aan de andere zijde op een later tijdstip.
Mijn klimspiraal is ongeveer 20 cm hoogteverschil met R3/R4 radius. Wat zouden de bezwaren zijn als ik die niet omhoog laat gaan t.o.v. het knieschot (niveau 0) maar juist naar beneden? Dus een schaduwstation op ongeveer 55cm van de vloer? Naar mijn idee heb ik dan meer gebruik van effectieve ruimte en zit in minder snel tegen het schuine dak aan te werken.
Graag jullie ideeën/bezwaren/gedachten.