Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Hallo iedereen,

Ik maak ook hier maar eens een topic aan over mijn module, zodat de mensen hier een beter beeld krijgen wat er nou op alle modules van MC De Spoorstaaf gebeurd. Dit is veel te laat eigenlijk, maar ik zal in deze openingspost even samenvatten wat er tot nu toe gebeurd is (niet overdreven veel hoor :) ). Tot aan de MCC bouwdag was er nog helemaal niets aan gedaan. De ander clubleden hadden al rails, balast en scenery en ik had alleen nog maar een kale plaat :). Op de MCC bouwdag zijn de eerste, forse stappen gemaakt ermee. daarna was het een semi waardige module.

Er is begonnen met het plakken van blauwe plaat (Thnx Chris!). Toen dat een beetje droog was heb ik van Martin de uitleg gekregen over hoe ik MCC moest gaan uittekenen. Waar ik rekening mee moest houden, wat de afstanden tussen de rijbanen moest worden, enz. Na nog wat geruzie met de passer (Martin: Ik heb uitgevonden hoe die werkt hoor! :)) had ik door hoe ik moest tekenen en is dit het resultaat geworden:
Afbeelding
Met dit gedeelte als opvallendste stuk:
Afbeelding
Dit is mijn bushalte. De doorgaande lijnen blijft de weg gewoon doorgaan, en een vrachtwagentje zal daar ook altijd rechtdoor gaan. Bij de uitvoegen komen nog abri's en een busbordje enzo, maar dat is pas in de toekomst. Bussen die over de baan gaan rijden mogen daar wel heen en gaan daar dus ook stoppen enzo.
De zwarte lijntjes met die kringeltjes er doorheen moet je negeren, dat waren foutjes van me :).

Daarna moet de blauwe plaat weggehaald worden op de rijstroken, aangezien daar magneetband moet komen. Het vrachtwagentje/busje volgt de magneetstrip immers. Dan krijg je dit resultaat:
Afbeelding

En ook om de zoveel afstand een gaatje in de baan, voor de readcontactjes:
Afbeelding

En dan de dubbelzijdige tape erin, waar de magneetband dan weer op geplakt gaat worden:
Afbeelding

Daarna zijn er grote gaten in de module geboord, daar komen de servo's onder voor de MCC wissels, zodat er bepaald kan worden welke kant de vrachtwagen of bus gaat. Ook is er toen de magneetband op geplakt:
Afbeelding

Maar nog veel belangrijker, bovenin de foto is Daniel bezig met de "rijbaan" voor dat andere transportmiddel waar het eigenlijk allemaal mee begonnen is: de rails voor de trein! Thnx Daniel en Joost, voor het leggen van mijn rails. Het eindresultaat van hun noeste arbeid:
Afbeelding
De rails is bij de overgangen ook meteen al ballast:
Afbeelding

Daarna zijn er nog servo's in gezet en is er nog overheadfolie op geplakt, zodat de vrachtwagen kan rijden. En dat deed hij ook best wel heel aardig, waarvan hier een foto (hij reed echt, maar dat zie niet zo goed op een foto :P):
Afbeelding
(foto gemaakt door Alwin, heb ik kansloos gekopieerd, maar hij is wel op mijn module gemaakt, dus vandaar ;))

Dit was het resultaat aan het einde van de MCC bouwdag. Best een aardig resultaat zo, in 1 dag.

Afgelopen maandag ben ik weer verder gegaan met mijn module, en heb ik mijn sporen ballast, samen met Matthew. Ik had al ff met Matthew overleg gehad over wat ik nu moest regelen, en daar was al wel een lijstje uit gekomen, maar op het laatste moment kwamen daar toch nog een paar dingen bij :).
En toen Matthew hier was bleek dat er 1 ding nog tussendoor geslipt was: houtlijm :). Nog snel maar ff op en neer naar de bouwmarkt, anders wordt het belasten wel wat lastig :p

Voordat er belast kan worden is het wel aan te raden om draadjes aan de rails te hebben, dus dat heb ik eerst maar eens gedaan. Ik heb aan de onderste staaf 2 draadjes zitten, eentje links en eentje rechts. Aan de bovenste staaf heb ik 4 draadjes zitten, zodat elke individuele spoorstaaf op 2 plekken gevoed wordt en dit dus de kans op storingen verkleind.

Daarna bezig geweest met het balasten. Dat ging op zich best wel goed, op wat rare uitschieters zo af en toe na :). Maar dan ligt er alleen een hoopje balast op 1 plek extra. Dat is simpel op te lossen natuurlijk, dus uiteindelijk zie je daar niets meer van.

Daarna heb ik de overtollige stukken overhead sheet ook eraf gesneden van het MCC gedeelte, zodat er alleen nog maar boven de daadwerkelijke weg overheadsheet zit.

Aangezien we hier dol zijn op foto's heb ik er ook eentje van het eindresultaat aan het einde van de avond:
Afbeelding

Daarna was het wachten totdat alles droog was, wat een paar dagen later het geval was. Dit is het eindresultaat geworden:
Een overzicht:
Afbeelding

En een detail van de opgedroogde ballast:
Afbeelding

Schroefjes moeten er nog uit, maar die waren nodig omdat de rails anders niet vlak lag.

Ik denk dat de volgende stap nu het solderen van alle draden gaat zijn. Als ik alle draden van het MCC gedeelte maar aan de kant heb (dus op de SP04 of UCCI gezet heb), dan wordt het allemaal al weer een stuk overzichtelijker.
Als alle draden vastzitten kan ik gaan beginnen aan de scenery. Spannend!


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4638
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Hoontje »

Ha Tinus,

Welkom op het N-spoorforum! Enne strakke bak hoor! :D

Groet,

Hoontje



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Wablo »

Cybertinus,
Welkom op dit forum met de volgende module van MC de Spoorstaaf, het plaatje voor de lezers wordt zo weer een stukje completer om te volgen.
gr.
Bert


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Maurits71 »

Hiep Hoi

heb je ook nog een eigen naam, Cyberdinges ga ik nooit onthouden

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

FidOo
Berichten: 5677
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door FidOo »

Tijn, jij hier.. Donders... :mrgreen:


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Nou, bedankt voor het warme welkom :). Het is een terug-van-weggeweest :). Ik ben een jaar of 2 a 2,5 geleden ook actief geweest, maar dat is wat verzand toen. Nu weer terug om de MC De Spoorstaaf baan verder te laten zien :).

Ik zit trouwens aan de MCC kant van de clubbaan (de ene poot van de U heeft MCC, de andere niet). Naast Martin zit Casper, dan komt mijn moduletje, en dan komt de keerlus.

En Maurits: mijn voornaam is Tijn, zoals Joost al aangaf :).


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4492
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door spoor65 »

Hey die Tijn,

Idd met 314 berichten ben je niet echt nieuw, maar natuurlijk nog een van harte "blij dat je weer terug bent".

groeties,

freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Zo, afgelopen vrijdag en vandaag weer een bouwdag gehad in de loods bij de gebroeders Domburg. Heel de baan is daar nu volledig opgesteld. Het doel van dit weekend was dat alles rijd. En dat doel hebben we bijna gehaald. Alles rijd op de hoofbaan, op enkele modules na. Daar zit nog een elektrisch probleempje in. Dat gaat komend weekend opgelost worden.

Maar, mijn module moest ook nog fors aangepakt worden. Sinds de laatste bouwdag is hier eigenlijk niets meer aan gebeurd. Dat wilde dus zeggen dat ik nog niets van elektronica onder m'n module had zitten. Alleen maar een boel loshangende draden en verder niets. Dat heb ik afgelopen vrijdag opgepakt en na een dagje solderen (en veel Martin lastig vallen om steeds maar weer te vragen hoe het nou eigenlijk zit, thnx hiervoor Martin) is dit het resultaat geworden:
Afbeelding
Ja, de kabels zijn niet helemaal strak weggewerkt, maar ze zitten eigenlijk allemaal wel vastgeniet, dus het zit zeker wel gestructureerd en het zijn geen hele bossen die los hangen. Je grijpt er echt niet zomaar in als je de bak oppakt ofzo.
Wat is er te zien op deze foto? Een paar dingen:
In het midden onderin, tussen de gele PVC buizen zie je een aantal lasdoppen. Daar zitten de kabels in afgewerkt die van de vorige module komen en doorgegeven worden aan de volgende module. Dit is DCC+, DCC-, Normale stroom + en normale stroom - (ja, mensen als Martin, Daniel, Joost of Vincent noemen dit vast anders, maar met deze termen snap ik het :p). Alles wat aan communicatie doet of stroom nodig heeft, heeft kabels naar de betreffende lasdoppen lopen.
Net linksboven van de lasdoppen zie je de basisprint van Vissienet. Elke module heeft (minstens) 1 basisprint. Met die print wordt de communicatie met DCC geregeld en worden de bezetmelders afgehandeld. Elke basisprint kan 16 bezetmelders aan. Aangezien ik er 4 heb in mijn module (2 blokken (1 heen, 1 terug) en elk blok heeft een inrij en uitrij detectie) is 1 basisprint meer dan ruim voldoende.
Boven de basisprint zit een OC32. Deze gebruik ik om de 2 servo's in de MCC baan in mijn module aan te sturen. Verder heb ik eigenlijk niets op mijn module wat op de OC32 kan en zit ik wel direct naast de keerlus module. Daarop zit ook een keerlusje voor MCC, wat 3 banen naast elkaar heeft. Daar zitten dus ook 2 servo's. Aangezien ik poorten genoeg over heb op mijn OC32 en er voor die 2 servo's niet veel poorten nodig zijn, zitten die 2 servo's er bij mij ook bij. De bijbehorende SP04 zit helemaal rechts in mijn module, op de zijwand. Als je de witte kabel volgt vanaf de OC32 zie je hem vanzelf zitten.
Rechtsboven de OC32 zit de bezetmeldprint van Vissienet. De 4 bezetmelders in mijn module (stroommeters zijn dat) zijn hier op aangesloten en geven het door aan de basisprint als ze een bezetting detecteren. En de basisprint geeft het weer door aan iTrain, via een Intellibox Basic.
Net rechts van het houten balkje in het midden van de module zie je een printplaat waar allemaal paarse kabels heen gaan. Dat is de bezetmeldprint van de MCC baan. Ik heb 14 readcontacten in m'n module zitten om te kijken waar de MCC voertuigen zich bevinden. Die zitten allemaal op deze printplaat aangesloten.

Wat er nog ontbreekt op de foto/wat er nog moet gebeuren:
- Ondertussen zit er ook een kabel tussen de basisprint op mijn module en de basisprinten op de module links en rechts naast me. Dit is gedaan met dezelfde zwarte kabel als die je ziet tussen de basisprint en de bezetmeldprint.
- Een servokabel vanaf de 2e servo naar de SP04 (heeft Martin besteld, komt dinsdag binnen en zal hij er dan ook onder zetten).
- Rechts bij m'n sporen zie je nog 2 witte kabels los hangen. Die moet ik nog vast zetten. Dat zijn de 2e toevoerkabels naar de rechter 2 detectiepunten. Op zich is 1 kabel voldoende, maar ik vind 2 kabels per sectie gewoon een prettiger gevoel geven. Aangezien ik die kabels moest gaan verlengen en er nog genoeg ander werk lag te wachten heb ik deze kabels nog ff laten zitten.

Nou, dat is wat er onder mijn module zit. Ik hoop niet dat het te saai en te langdradig geworden is? :).


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4638
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Hoontje »

Mooie Update Tinus! Hard gewerkt ook dit weekend!
Bedankt voor de hulp en blij dat jou module nu helemaal rijd en doet :)
Ik mis nog een filmpje van een rijdende, lange sleep over jou module???? Of vond jij dat NS materiaal ook niet mooi? :mrgreen:

Groetjes,

Hoontje



FidOo
Berichten: 5677
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door FidOo »

Tijn, ziet er weer super uit! Uit je verhaal blijkt dat je het hele verhaal van detectie en communicatie goed hebt begrepen. Kon er geen foutjes in ontdekken! Blijkbaar ben je de enige die nog aan een update gedacht heeft, verder is iedereen zo hard aan t werk geweest dat er nagenoeg geen foto's zijn gemaakt geloof ik.

Toch leuk dat er iemand is geweest die daar nog even aan gedacht heeft.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door martindomburg »

Ik heb gisteren foto's gemaakt, als straks de kleine slaapt ga ik ze posten :)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door BenQ »

Slaapt die kleine nou nog niet ? :lol: :oops:
Of is papa ook in slaapgevallen tijdens het voorlezen. :o


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4638
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Hoontje »

Ben, update staat er op, maar dan in Martin zijn draadje.

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Alwin: Ik heb nog geen filmpje gemaakt. Daar reed het nog net niet vloeiend genoeg voor. Komend weekend komt dat wel :).

Joost: Mooi, dan begin ik ondertussen op m'n netvlies te krijgen hoe de bedrading onder de baan eruit ziet. Ik heb heel bewust de discussie genegeerd toen besloten werd over hoe het allemaal gedaan zou gaan worden, gewoon om niet verward te raken. Dat betekend wel dat ik nu weer ff een achterstandje in moet halen, maar dat lijk ik redelijk goed gedaan te hebben dan :).


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

FidOo
Berichten: 5677
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door FidOo »

Dat lijkt dan een heel wijs besluit geweest te zijn!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

*pfffffff* *kuch *kuch*.
Zo de stof is weer van dit topic af geblazen :)

Vanavond samen met Hoontje en Vera bezig geweest met mijn module. Er is niet veel gebouwd, wel veel gedacht. Mijn module is eigenlijk nog helemaal kaal kwa scenery (alleen een seintje heb ik nu, meer niet) dus daar moet maar eens verandering in komen, met Rail in het verschiet.

Na even brainstormen en daarna een maaltijd, en daarna nog ff brainstormen is er eigenlijk een globaal plan uit gekomen, namelijk het volgende:
Afbeelding
De 2 grote zwarte lijnen onderaan zijn de 2 doorgaande sporen die over mijn module lopen. De onderkant van het blaadje is dus de kant waar het publiek staat.
Het idee is eigenlijk dat ik de rand van een dorpje maak. Heel vroeger was er een doorgaande weg en die liep dwars door het dorp, met net voor het dorp een afslag verder naar beneden. De bewoners zijn op een gegeven moment gaan klagen en de hoofdweg is omgelegd zodat die langs het dorp loopt. De bushalte is toen ook verplaatst uit het dorp, naar die nieuwe hoofdweg.
In de loop der jaren is de weg die verder naar beneden loopt ook belangrijker geworden dan de weg door het dorp. De weg naar beneden is dus verbouwd dat die doorloopt vanaf de nieuwe hoofdweg en dat de weg van het dorp aansluit op die weg. En dat is de situatie zoals het vandaag de dag is, en dat ga ik bouwen.
Het is dus de rand van het dorp, wat zichtbaar is in wat rijtjes huizen (de hokjes met kruisjes erop). Echter stonden er nog wel wat oudere, grotere, huizen in het dorp, en die staan er nog steeds. Een daarvan is omgebouwd naar een restaurant. Deze grotere huizen zie je wat meer richting de Y splitsing. Kwa huizen gaat het er dus zo uit zien (gezien vanaf de achterkant van de baan dus):
Afbeelding

Er zit MCC in mijn module, maar niet alle wegen gaan MCC krijgen. Alleen de nieuwe hoofdweg die het dorp omzeilt krijgt MCC. De vrachtwagens en bussen gaan dus nooit het dorp in, gewoon omdat ze daar niet kunnen komen.

Wat er ook gaat komen, is dat de Y splitsing op het MCC stuk een verkeerslicht installatie gaat krijgen. Dat is even kijken hoe dat precies zit met de readcontacten van de MCC onder de baan, maar dat moet gewoon goed gaan komen, verwacht ik.
Ook wil ik een oversteekplaats gaan maken voor de preizers. Die moeten immers veilig de drukke hoofdweg over kunnen steken, dus iets van een knipperlicht installatie boven de weg moet dat wel gaan worden.
Verder is het idee dat de weg die naar beneden loopt een spoorwegovergang krijgt over het spoor heen. Aangezien dit een redelijk forse weg is, zal dit er een met slagbomen gaan worden.
In m'n rij huisjes wil ik ook verlichting gaan aanbrengen, en misschien ook wat blauw geflikker van een TV gaan verwerken.
Ik heb nog een OC32 onder m'n module zitten die vrij leeg is. Met alle gein die ik hierboven genoemd heb zal die behoorlijk vol gaan zitten. Misschien dat er zelfs een 2e nodig is. Dat zie ik vanzelf wel gebeuren. M'n huidige OC32 heeft de event interface, dus misschien dat ik wat knopjes op m'n module ga zetten waarmee bezoekers wat kunnen schakelen. Bijv. lampjes in de huizen ofzo. Heb ik toch nog wat unieks, ondanks dat ik de kleinste deelnemer aan de MCC kant ben en maar saai 2 doorgaande sporen heb :).

Kwa scenery heb ik ook wat ideeetjes al. Het linker stuk, links van de wegen, richting Casper, blijft voorlopig nog even leeg. Ik ga kijken wat ik daarmee ga doen als al het bovenstaande gebouwd is en werkt. Tegen die tijd zijn we weer aardig wat tijd verder, en kunnen we beter afspreken wat daar komt.
Verder is het meest rechter huisje van de grote rij huizen een winkeltje (een buurtsupertje). Daar gaat dus een klein parkeerplaatsje achter komen.
Verder staat dat rijtje huisjes vrij dicht bij het spoor. Dat leent zich dus perfect voor spoortuintjes, en daar hoort z'on totale paupertuin totaal bij. Dus z'on tuin die vol met zooi staat. Volledig betegeld en dan verroeste fietsen, en halve auto's erin enzo.
Ook komt er een paadje tussen het kleine rijtje huizen en het restaurant door, richting de bushalte. De preisers moeten immers wel in het dorp komen, alleen een oversteekplaats is niet voldoende.

Dus het plan is allemaal wel redelijk uitgewerkt, soms zijn er al wat details, maar het globale idee heeft wat meer vorm gekregen, en er kan nu gebouwd gaan worden. Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat worden :).

Bedankt Hoontje en Vera, voor het meedenken, ontwikkelen en uitwerken van deze module! Jullie input heeft echt geholpen vanaaf.


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

FidOo
Berichten: 5677
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door FidOo »

Nice Tijn, klinkt als een doordacht plan zo! Ben benieuwd naar de uitwerking!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door maarten »

En nu niet meer treuzelen Tijn, ga nu eens bouwen! ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: Clubbaan MC De Spoorstaaf: Module Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Ja, toen er uit de brainstorm eigenlijk wat naar voren gekomen was, vloeide de rest er eigk als een natuurlijk geheel ook uit :).

Enne, ik ben zelf ook benieuwd naar de uitwerking :P.


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Plaats reactie