Poging 3

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
RFabriek

Poging 3

Bericht door RFabriek »

Hey hey

Ik ben Renzo en hopelijk maak ik nu af waar mijn ouders ooit mee begonnen zijn. Een modelspoorbaan.

Rondjes rijden mer HO dat was het voor ons (mijn broer, zus en ik) niet. Voor het helpen met bouwen waren we ook nog te jong. Ik heb er stiekum nog van genoten toen de baan afgebroken was. Toen kon ik er zelf mee spelen. Minitrix bleek later een beter idee, maar het vreemde is dat ik me daar niet veel kan herrineren. Volgens mij is het nooit verder gekomen dan een berg. Het materiaal uiteindelijk in mijn bezit gekomen alsmede het voornemen om een baan te gaan bouwen.

1e Poging. De standaard wilde plannen. Maar ja.. duur. 2e hands? Er was nog geen internet, dus meer moeite om 2e hands te zoeken. Voor elektra had ik wel zo mijn ideeen met mijn electronica achtergrond. Maar onvoldoende materiaal, geen baan. En dan ging het voornamelijk om wissels. Die zorgen voor variatie.

2e Poging. Dat begon doordat ik op zoek ging naar wat er tegenwoordig beschikbaar was voor aansturing. Het leek mij dat er nu wel iets toereikends voor zelfbouw zou bestaan. Decoders, dat ging hem niet worden omdat sommige N loks gewoon niet zijn om te bouwen. Dan kom je dus op een blok gestuurd systeem uit. En er is een uitstekend systeem dat door een Nederlander ontworpen is. DINAMO. Ik was vrij ver totdat ik even een persoonlijk credit crisis had en mijn investering in rollend materieel moest verzilveren. Wel een voordeel van modelspoor. 2e hands is vrij waardevast. Later viel de verdere interesse ook even weg.

3e Poging. De schaduw stations zijn al in een ver gevorderd stadium en in zeer korte tijd heb ik een leuke collectie bij elkaar geharkt. Ook heb ik nog nooit zoveel wissels bij elkaar gezien. Nooit gedacht dat ik mijn opbergdozen zo vol zou krijgen met rails. Dat dankzij marktplaats en wat grotere partijen. Deze keer ben ik al te ver om weer te stoppen.

Op zich heb ik een instelling van "als het niet bestaat of te duur is, kijken of ik het zelf kan maken". Daarbij zijn er in beginsel geen grenzen. Ben ik er nog niet mee bekend, dan verdiep ik me er even in en/of experimenteer ik zelf.

Zat ruimte voor beginners fouten dus. :D

mvg
Renzo
Laatst gewijzigd door RFabriek op 17 nov 2013 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.

gr
Renzo

Dinamo, Rocrail, XTrackCad, OpenBSD, NS/NL

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Re: Poging 3

Bericht door Hoontje »

Welkom Renzo.

Leuk om zo je persoonijke verhaal te lezen. Hopelijk blijft de golf nu enkel nog aanzwellen! 3 maal is immers scheepsrecht, niet waar?

Groet,

Hoontje

Wim

Bericht door Wim »

Leuke intro, Renzo!

Welkom bij het N-spoor.

Marcel

Bericht door Marcel »

Mooie binnenkomer Renzo,veel plezier met de vorderingen,we zien de foto's wel verschijnen.

richard7877

Bericht door richard7877 »

Renzo welkom hier op het forum

Groeten Richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Welkom hier op het N SpoorForum Renzo
veel succes en plezier met de hobby

Mvg,
Ad en Geordie

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Renzo op het N - forum .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

erik

Bericht door erik »

Welkom renzo

Traibergen

Bericht door Traibergen »

Welkom Renzo op het n-spoorforum.

jeepney

Bericht door jeepney »