Ik ben nieuw op dit forum en ook in deze hobby.
Vorige maand ben ik tijdens de opkuis men doos met Fleishmannspullen van 10 jaar terug tegengekomen. Wegens tijdsgebrek en geen plaats is het er nooit van gekomen. Maar nu heb ik een geschikte ruimte gevonden bij men schoonouders en wat geld over om te investeren

Ik zit ondertussen al een maand te schetsen met potlood en papier, het i-net af te schuimen etc.. maar ik geraak er niet mee van de grond

Ik heb allerhande gratis programmatjes en demos uitgetest maar uiteindelijk heb ik AnyRail aan gekocht. Niet zo heel moeilijk te gebruiken en best wel overzichtelijk. (wel vervelend dat het niet meer zo mooi aansluit vanaf je met hellingen begint natuurlijk.)
Ik ben van plan om een tafel te maken van 3m breed op 2m diep maar dan wel in U-vorm. In het midden dus een kleine inham waar ik alles kan overzien en bedienen.(twijfel nog tussen een vierkante meter of om slechts een halve meter diep in de tafel te gaan hiervoor.)
Ik zou graag een hoofdstation hebben met telkens 2 sporen in beide richtingen en 1 tot 2 kleinere stations met telkens 1 spoor in elke richting. Er zouden 4 personentreinen tergelijkertijd moeten kunnen rijden die elkaar nooit hoeven tegen te komen op hetzelfde spoor. Maar natuurlijk moet elk spoor toch ergens met elkaar verbonden zijn. Er zou ook een goederentrein constant onderweg zijn (een vijfde spoorweg dus)
Er moet een bergachtig gebied komen met enkele bruggen en overweeg zelfs om in het industriegedeelte een kleine haven te maken.
Zijn er dingen die absoluut uit de boze zijn bij de opbouw van een banenplan? zoiets als do's & don'ts

Ik heb opgemerkt dat op het forum veel mensen vragen achter het land en tijdperk etc.... maar eignelijk speelt dat minder een rol bij mij. Ik wil gewoon een leuke tafel bouwen en rijden met alles wat ik mooi vind. Wel moderne tijd wat huizen en decor betreft.
Ik heb veel ervaring in het bouwen van wargame maquettes en decoratie (ben eignelijk een pure wargamer)
Alvast bedankt voor reacties en eventueel tips
groetjes
Cepero
edit: ik gebruik Fleishman sporen en de tafel is bereikbaar vanuit alle kanten