Meerdervoort
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Meerdervoort
Sjaak, ik had je nieuwe draadje helemaal gemist. Mooi bezig en zeker die laatste foto van dat Nederlandse materieel. Prachtig! Dat belooft wat wanner de scenery volgt!
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
-
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Meerdervoort
Gaaf Sander die DE2.Sibbesuisje schreef: ↑21 apr 2025 10:52 Weer eens een positieve update: deze ochtend de pendelbaan ingeregeld en heerlijk kunnen genieten van de wadloper en DE2 die on de beurt het station aandeden![]()

Brokje Nostalgie.
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Meerdervoort
Hoi Erik ,erik-n-fan schreef: ↑11 mei 2025 19:23 Sjaak, ik had je nieuwe draadje helemaal gemist. Mooi bezig en zeker die laatste foto van dat Nederlandse materieel. Prachtig! Dat belooft wat wanner de scenery volgt!
de scenery is grotendeels klaar op de plek naast het station waar nog wat moet komen .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 755
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Meerdervoort
Alweer even geleden dat ik wat gepost had dus tijd voor een update. De laatste maanden vooral bezig geweest met wat ‘ rot klusjes’’s’ op de baan. Niet erg fotowaardig maar wel noodzakelijk.
Allereerst is de draaischijf vervangen door een wissel straat. Ik was die schijf van minitrix zo zat dat ik in repareren geen zin meer had. Heb uiteindelijk een driewegs wissel neergelegd, want die paste mooi bij het spoorplan.
Verder alle module overgangen aangepast. Het waren er 19 dus best even zoet mee geweest. Ook hier minitrix (varia rails) vervangen door fleischmann. Echter, omdat de fleischmann varia rails alleen met bedding was te krijgen is deze wat hoger dan de peco/trix rails die ik had liggen. Dat zorgde dan weer voor een hobbel waar niet al het materieel blij mee was. Daarom de kurk laag er gedeeltelijk uit gesneden en vervangen door 1mm kurk. Dit compenseert voor het hoogte verschil. Daarna elflink wat test gereden en erg blij om te melden dat daarmee alle problemen waren opgelost! Eindelijk was de baan dus technisch klaar
De volgende klus was de achtergronden aanbrengen. Hier gebruik ik PeArd achtergronden welke ik op een dunne triplex plaat aanbreng. Het is zo aangebracht dat de achtergrond makkelijk weg gehaald kan worden indien nodig (zit vast met een paar schroefjes). Maakt meteen een enorm verschil!
Volgende stap word om met wat gaas de oppervlakte af te gaan ronden, maar ik denk dat dit pas na de zomerstop gaat zijn. Voor die tijd eerst maar eens wat van het materiaal gaan vastleggen op foto (daarover in het volgende bericht meer….)
Allereerst is de draaischijf vervangen door een wissel straat. Ik was die schijf van minitrix zo zat dat ik in repareren geen zin meer had. Heb uiteindelijk een driewegs wissel neergelegd, want die paste mooi bij het spoorplan.
Verder alle module overgangen aangepast. Het waren er 19 dus best even zoet mee geweest. Ook hier minitrix (varia rails) vervangen door fleischmann. Echter, omdat de fleischmann varia rails alleen met bedding was te krijgen is deze wat hoger dan de peco/trix rails die ik had liggen. Dat zorgde dan weer voor een hobbel waar niet al het materieel blij mee was. Daarom de kurk laag er gedeeltelijk uit gesneden en vervangen door 1mm kurk. Dit compenseert voor het hoogte verschil. Daarna elflink wat test gereden en erg blij om te melden dat daarmee alle problemen waren opgelost! Eindelijk was de baan dus technisch klaar
Met vriendelijke groet,
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
-
Onderwerp starter - Berichten: 755
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Meerdervoort
Zoals gezegd, het word nu ook wel eens tijd voor foto’s van de treinen
Ik ga dan ook de komende tijd het materieel vast leggen om te laten zien wat er zoal op de baan gaat rond rijden.
De hoofd moot van de collectie is Nederland in de vroege jaren 80. Dus blauwe zwaailichten op de diesels! Recentelijk toch ook wat elektrische Loks toegevoegd uit die periode. Er zijn wel wat uitzonderingen. Zo is er ook een kleine verzameling DRG stoomloks en ook wat moderner diesel materiaal.
Om de boel af te trappen, eerst maar eens de stoomloks.
Als kind vaak bij mijn opa zijn n spoorbaan wezen kijken en daar had ik 2 lievelings treinen: de wadloper, en de BR17 met Oriënt express wagons (die blauwe van minitrix). Beide sets zijn uiteindelijk in mijn collectie beland en deze BR17 rijd dan ook nog altijd op mijn baan rond (gedigitaliseerd door dts). Dit was het startsein voor een kleine verzameling luxe stoomloks met luxe wagons erachter (rheinhold, pullman wagons van LS).
Behalve de Minitrix BR17 bestaat de collectie uit:
- een BR01 van Fleischmann. Met geluid uiteraard.prachtig stukje werk van Flm
- een BR18.4 van Minitrix. De versie zonder windschermen en met de 3 lampen voor. Kwa uiterlijk mijn lievelings stomer en gelukkig met goede rij eigenschappen
- een BR18.5 van minitrix. Ook met geluid. Past mooi voor de rheingold
- een BR38 van Flm. Kan zowel voor personen als vracht worden ingezet. Wel de versie met lange tender. De BR38
met standaard tender vind ik niet mooi passen bij de personen slepen
- een BR78 van Fleischmann. Heb ooit een foto gezien dat deze lok voor een CIWL dienst werd ingezet eind jaren 20, dus vind het wel een mooie toevoeging
- een BR65 van de SSN. Hoort meer bij het moderne tijdperk maar goed. Heb hier ook een geluids uitvoering van gemaakt
Ik ga dan ook de komende tijd het materieel vast leggen om te laten zien wat er zoal op de baan gaat rond rijden.
De hoofd moot van de collectie is Nederland in de vroege jaren 80. Dus blauwe zwaailichten op de diesels! Recentelijk toch ook wat elektrische Loks toegevoegd uit die periode. Er zijn wel wat uitzonderingen. Zo is er ook een kleine verzameling DRG stoomloks en ook wat moderner diesel materiaal.
Om de boel af te trappen, eerst maar eens de stoomloks.
Als kind vaak bij mijn opa zijn n spoorbaan wezen kijken en daar had ik 2 lievelings treinen: de wadloper, en de BR17 met Oriënt express wagons (die blauwe van minitrix). Beide sets zijn uiteindelijk in mijn collectie beland en deze BR17 rijd dan ook nog altijd op mijn baan rond (gedigitaliseerd door dts). Dit was het startsein voor een kleine verzameling luxe stoomloks met luxe wagons erachter (rheinhold, pullman wagons van LS).
Behalve de Minitrix BR17 bestaat de collectie uit:
- een BR01 van Fleischmann. Met geluid uiteraard.prachtig stukje werk van Flm

- een BR18.4 van Minitrix. De versie zonder windschermen en met de 3 lampen voor. Kwa uiterlijk mijn lievelings stomer en gelukkig met goede rij eigenschappen
- een BR18.5 van minitrix. Ook met geluid. Past mooi voor de rheingold
- een BR38 van Flm. Kan zowel voor personen als vracht worden ingezet. Wel de versie met lange tender. De BR38
met standaard tender vind ik niet mooi passen bij de personen slepen
- een BR78 van Fleischmann. Heb ooit een foto gezien dat deze lok voor een CIWL dienst werd ingezet eind jaren 20, dus vind het wel een mooie toevoeging
- een BR65 van de SSN. Hoort meer bij het moderne tijdperk maar goed. Heb hier ook een geluids uitvoering van gemaakt
- Bijlagen
-
- De BR17 en de 01
- IMG_0032.jpeg (111.43 KiB) 165 keer bekeken
-
- De BR18.4 en 18.5
- IMG_0033.jpeg (109.98 KiB) 165 keer bekeken
-
- De BR38, 65 en 78
- IMG_0031.jpeg (102.31 KiB) 165 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
Re: Meerdervoort
Mooie vorderingen Sander!
En ja soms moet je knopen doorhakken en is het jammer dan.....
Maar nu heb je geen ergenis meer!
Prachtige loc's ook!!!
Hoe heb je die br 65 van sound voorzien?
Loopt trouwens prachtig , heb hem zelf ook maar dan zonder geluid..
Groet,
Raymond
En ja soms moet je knopen doorhakken en is het jammer dan.....
Maar nu heb je geen ergenis meer!
Prachtige loc's ook!!!
Hoe heb je die br 65 van sound voorzien?
Loopt trouwens prachtig , heb hem zelf ook maar dan zonder geluid..
Groet,
Raymond
-
Onderwerp starter - Berichten: 755
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Meerdervoort
Hoi Raymond,Raymond schreef: ↑04 jul 2025 17:04 Mooie vorderingen Sander!
En ja soms moet je knopen doorhakken en is het jammer dan.....
Maar nu heb je geen ergenis meer!
Prachtige loc's ook!!!
Hoe heb je die br 65 van sound voorzien?
Loopt trouwens prachtig , heb hem zelf ook maar dan zonder geluid..
Groet,
Raymond
Voor de BR65 heb ik uiteindelijk een body swap gedaan: de kap is van SSN, met de nieuwe BR65 sound eronder. Je moet alleen wel het gewicht swapped want wat in de SSN versie zit past niet.
Met vriendelijke groet,
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
Re: Meerdervoort
Ah ik heb precies het zelfde gedaan met de SSN 1075, van oliestoker naar kolen, dat klopt natuurlijk niet helemaal qwa geluid maar is wel gaaf!
Dan heb ik nu wel een DB 011 091-6 over maar die staat mooi te zijn in de vitrinekast!
Ik zou heel graag een filmpje van die br 65 willen zien en horen
Groet,
Raymond
Dan heb ik nu wel een DB 011 091-6 over maar die staat mooi te zijn in de vitrinekast!
Ik zou heel graag een filmpje van die br 65 willen zien en horen
Groet,
Raymond
-
Onderwerp starter - Berichten: 755
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Meerdervoort
U vraagt en wij draaien
Heb een kort filmpje gemaakt en op YouTube gezet:
Wat betreft de 1075, als niet kenner zou mij het geluid verschil tussen een oliestoker en kolen ook niet opvallen, alleen het geluid voor kolen scheppen mis je misschien
Met vriendelijke groet,
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
Re: Meerdervoort
Mooi geluid man!
Prachtig
Bedankt voor het delen!
P.s.
Idd het kolenscheppen is bij de 1075 niet hoorbaar, wel het toevoegen/lopen van de olie door de leidingen.
Groet,
Raymond
Prachtig
Bedankt voor het delen!
P.s.
Idd het kolenscheppen is bij de 1075 niet hoorbaar, wel het toevoegen/lopen van de olie door de leidingen.
Groet,
Raymond
Re: Meerdervoort
Mooi filmpje met geluid Sander
mvg Sjaak

mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093