momenteel ben ik bezig met het ontwerpen van mijn baan. het baanplan ligt er nu eindelijk! maar nu ben ik begonnen met het bedenken hoe ik alles rondom het spoor ga neerzetten. ik heb er voor gekozen om een beetje de sfeer van Amsterdam te creëren met grachten winkelstraatjes en de tram. nu heb ik er voor gekozen om me spoor 5cm hoger dan de bouwhoogte te zetten zodat wegen, grachten en de tram er mooi onderdoor kunnen. maar nu komt het, er moet ook en station zijn en die moet ook op 5cm hoogte komen. normaal is dit vrij makkelijk op te lossen maar ik kies natuurlijk weer voor de ingewikkelde weg

dit is het baanplan voor het station. het oranje vlak is station Bonn. dat station kan je natuurlijk simpel naast het spoor zetten maar dan moet mijn weg en tram omhoog. dat wil ik niet. wat ik namelijk wil creëren is ongeveer de gevel van Amsterdam centraal met haar tram ervoor. maar dan in station Bonn stijl. zoals ik het station nu heb ombouwen is erg moeilijk maar wel mogelijk. maar wat ook kan is station Bonn in de breedte over de baan plaatsen zoals hier: aan de rechterkant komt dan een pleintje of weg zonder tram. aan de linkerkant komen dan trappen naar het perron. aan de twee weerszijde van het station wil ik dan in de zelfde stijl natuurlijk ook twee gebouwen plaatsen( de grijze vlakken): aan de onderzijde komt dan een tram station en mogelijk ook aan de andere kant. aan de twee zijkanten van het station loopt dan onder het spoor 2 wegen en tram.
maar nu mijn vraag. hebben jullie een idee hoe ik dit kan realiseren. hoe kom ik aan materieel hiervoor en wat voor materieel moet ik gebruiken? (even ter informatie ik ben 15 heb in principe gewoon alle tijd maar niet enorme bedragen om uit te geven)
ps. wat is de minimale radius voor een Amsterdams achtige tram?
gr. jordy