Daardoor stond in grote lijnen de locatie vast: de lijn Neu Dalhausen-Erwitte-Belecke-Warstein. Gezien de foto's die ik van de echte Warsteiner treinen gevonden had stond ook het deel traject wel gelijk vast, namelijk tussen Erwitte en Belecke. Een steil en bochtig stuk met hellingen van 1,9%, in het echt diesel en enkelspoor, bij mij electrisch met 15kv en dubbelspoor. Ook bij mij wel met een lage maximum snelheid alleen heb ik de lussen wat ruimer gemaakt zodat in mijn wereld er 60km/u gereden kan worden en geen 10 a 20km/u want dat is wel erg traag. Neemt niet weg dat ik zware cargo's helling op met 45km/u heb ingelegd en dat in veel gevallen 2 locs wel wenselijk zijn.
Terug naar het diorama zelf, de ondergrond is bewust heel schuin gelegd en het spoor ligt er steigend en verkant op zonder dat ik daar verder iets voor heb hoeven doen. De basis is hout dat ik met piep en xps schuim en karton het opgebouwd. Aan de buitenkant heb ik open ruimtes met een mengsel van zand, verf en houtlijm opgevult zodat er muurtjes ontstaan wat stevigheid bied.

De bedoeling is dat aan de buitenkant van de boog wat huizen komen en aan de binnenkant de volkstuinen.
Verder moet ik het gebruikelijke werk aan het spoor doen en bovenleiding ophangen. De Warsteiner trein zal bestaan uit een E94 van ZementCargo( zie ook een eerder diorama) en 1 containerwagen, de rest valt dan buiten het diorama. Deze zal een SE12 gereden door de Werse Angel Eisenbahn kruisen, die zal bestaan uit een WAE E5201(Br112.0/114.0) en een rijtuig of uit een stuurstandrijtuig en evt. een half rijtuig maar dat moet ik nog even bekijken.
Dat was het even voor nu, word vervolgd, groetjes Michiel